Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej, Alla ni som har (kamera/rörelsedetektor etc)övervakning på stall, hagar, transport - lösning, pris, märke/firma? Tacksam för tips...
Svar
1
· Visningar
684
T
Hästvård Skall hämta en Shire om några veckor för att ha under sommaren men har börjat tänka om...eller tänka till snarare. Åker ut till...
2
Svar
28
· Visningar
2 967
Senast: __Stilett__
·
T
Hästvård Min häst börjar bli farligt tjock nu och går med munkorg i hagen. Men jag vill ställa in honom i boxen några timmar, dels för att låta...
Svar
11
· Visningar
2 386
Senast: gulan
·
J
Hästvård Vi har ett shettissto på 15 år som har problem med sina tänder och har raspats några gånger sedan hon kom i vår ägo. Nu funderar jag på...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag undrar vad ni använder för medel mot mugg. Min häst har nämligen fått det =(
2
Svar
21
· Visningar
5 492
Senast: trond kalle
·
T
Hästvård Min 2-åring ligger mitt i gassande solsken i den enda sandgropen i hagen och svettas och sover och det gör hon OFTA! Varför inte...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: tirnanog
·
M
Hästvård Min häst konstaterades för ett år sedan vara rejält sulöm. Först var det så illa att vi trodde att det var fång, men det visade röntgen...
Svar
4
· Visningar
2 005
L
Hästvård Nu är det konstaterat, min häst har spatt! :( Veterinären pratade om att börja med att "spattsko" honom, om jag inte missminner mig...
Svar
11
· Visningar
2 665
Senast: loch
·
S
Hästvård Hej, jag måste bara få skriva av mej och få dela mina tankar. Jag får ta det från början. Det här som jag talar om nu är en ridskola...
2
Svar
34
· Visningar
4 112
Senast: _sandrooo_
·
Hästvård Stretchar ni era hästar? Varför och när började ni? Har ni märkt någon skillnad (positiv/negativ)? Hur brukar ni gå tillväga, dvs. hur...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: Baroya
·
H
Hästvård Jag undrar om någon här vet vilka av humanmedicinens Nsaid-läkemedel som är testade på hästar? En av mina kompisar har använt Pronaxen...
Svar
15
· Visningar
3 779
Senast: hippie
·
N
Hästvård Undrar om någon kan hjälpa mig... Min shettis har fått fång:cry:.. har ägt honom i 3 år och han har inte haft fång innan.. Andra somrar...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Nykvist
·
I
Hästvård Heej, jag är Medryttare på en D-ponny och jag undrar varför han är så konstig, för ena dagen hostar han när vi ska rida och snorar lite...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Jayzon
·
G
Hästvård En av våra inackorderingars ägare har hjälpt mig med min hästs hovar under en tid nu, paralellt med hovslagare. Hon är inte utbildad...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: Ashira
·
Hästvård Hej!! ... långt.... Jag har problem med min shettiskilles hovar. Det började förra året då han börja ömma på grusvägen väldigt...
Svar
12
· Visningar
2 289
Senast: tinafinis
·
J
Hästvård Vad kan orsaken till dålig fällning vara? Tvåårig shettis som fortfarande har stora delar av vinterpälsen kvar:eek: Han ryktas om...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: Jeeves
·
N
Foder & Strö Alltså min första fråga är det kanske lite blondinvarning på ;) MEN... jag ställer den ändå! :D Kan man överhuvudtaget orka flytta på...
2
Svar
24
· Visningar
1 810
Senast: Masse
·
Hästvård Ja precis som det låter, har någon erfarenhet av detta och i så fall vilket syfte användes den? Lär ska vara ett flytande foder...
Svar
2
· Visningar
2 439
Senast: Boj
·
T
Hästvård Ja, vad dammar minst, spån eller torv? Vilket är dyrast att inhandla? Vilket är lättast att mocka? Fördelar/nackdelar? Bryts torv ner...
Svar
17
· Visningar
3 544
Senast: lizan
·
Hästvård Jag undrar om ni fångexperter där ute kan hjälpa mig. När man har släppt en häst på bete och har vänjt in så gott man kunnat kan det...
Svar
15
· Visningar
1 209
Senast: loch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka