Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag har min älskade gamla 27 åriga ponny utlånad på foder. Jag blev stolt skötare på honom på ridskolan 1992, sedan köpte jag honom för...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: annso80
·
Hästvård Ska försöka göra detta kort: Fick en foderhäst i februari. När han kom var han smal, tanig och omusklad, ganska kantig på alla vis...
Svar
6
· Visningar
1 149
Senast: Zab
·
F
Hästvård Hejsan! Veterinären var idag och såg på min häst..visade sig att han troligtvis har en ledskada i knät :( hon spruta in kortison å gedde...
Svar
5
· Visningar
1 396
Senast: Twigs_Honey_
·
S
Hästvård Min ponny har fått ett stort bett av en annan häst i hagen för ca.2-3 veckor sedan. Nu har jag släppt henne på bete, och flugor har...
2
Svar
21
· Visningar
2 654
Senast: straaawberry
·
H
Hästvård när jag kom till hagen sent i tisdags kväll så va ena halvblodet rejält halt igen (vi har nog snart klippkort :angel:) :( denna gången...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Hejsan! Jag behöver alla råd och tips jag kan få, snälla hjälp mig, jag blir snart tokig på det här. Sommaren 2005 fick mitt...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: loch
·
E
Hästvård Vet inte riktigt var jag ska lägga detta, men chansar på här. Besiktigade en häst i måndags, som reagerade på böjprovet. På höger fram...
Svar
16
· Visningar
2 147
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Köpte en häst från island, fick hem honom i början av april. Han skiter grönt och det är helt löst, kunde lika gärna kissa. Fick tipset...
2
Svar
22
· Visningar
2 036
Senast: kickikompis
·
Hästvård Har en häst i stallet som har varit förkyld nu i ca en vecka. Snorat lite lätt, men annars pigg och glad. I söndags började den hosta...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Brynhilde
·
E
Hästvård Nu vill jag ha råd och tips eftersom jag själv inte är så duktig på hovar. Min nya häst kom till mig (eller ja, jag har henne på lån men...
Svar
14
· Visningar
1 395
Senast: Egonson
·
Foder & Strö För ett tag sedan läste jag en tråd där det var någon som undrade vad man gav sina föl/unghästar. Och jag blev väldigt förvånad över att...
Svar
15
· Visningar
1 864
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Kan hästen bli beroende av foderjäst? Försvinner effekten om man ständigt ger det? Jag ger påller foderjäst nu sedan någon månad...
Svar
12
· Visningar
2 714
Senast: HelenaHandberg
·
A
Foder & Strö Min 4 åring går inte upp i vikt! Han är inte "smal" men det skulle inte göra ngt om han la på sig ett par kilo om man säger så. Han...
Svar
3
· Visningar
658
Senast: Ancor
·
S
Foder & Strö Mitt halvblod har det senaste året varit jättefin i rygg musklerna! Jag har nu börjat se att han blivit väldigt svank och bukig...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 205
Senast: tgd
·
P
Hästvård min systers häst har drabbats av astma, idag behandlas han med ventipulmin men när man slutar med behandlingen blir han genast sämre...
Svar
8
· Visningar
1 789
Senast: reykurboy
·
P
Hästvård Var hittar man nummer till närmsta distriktsvetrinär, nummer för akultfall och nödslakt osv? Känns som om det skulle vara bra att ha...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård Idag va min hovslagare ute och skulle sko mitt fullblodssto.Hon är lite bråkig med bakhovarna,rycker o tramsar.Nu va olyckan framme...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: NinaFallstrom
·
Foder & Strö som rubriken säger. vi har hö brist på mitt stall. det kommer inte räcka tills det nya höt kommer... det kommer inte nytt förän efter...
2
Svar
36
· Visningar
2 721
Senast: remmis
·
F
Hästvård ja, nu har equterapeuten varit ute, det enda han kunde hitta var stel och öm halsmuskel på ena sidan, orsakat av att han belastar en a...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: hillevie
·
D
Hästvård Jag undrar om det är någon som kanske har en aning om vad det är med min ena häst? Det är som så, att när jag kratsade hovarna igår...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Denzel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka