Proteinbrist?! NÅGON??

Sv: Proteinbrist?! NÅGON??

Uppdatering:

Bilder 26 maj!

10463119.jpg

10463329.jpg

Ja det är skillnad!
Men har den gått på gräs i ett par veckor nu också? DET brukar göra en hel del också... ;)

ne inte enritkgi gräshage,finns bara några strån i hagen:) men varit ute och betat har vi. men riktigt emdgräs ha rvi inte haft så jättelänge.

Oavsett vad analysen i grovfodret är, kan man ju även ge hästen lusern! :) Det tänkte jag göra om märren inte håller sitt hull till vintern.
Hon får lusernhack även i sommar, för hon behöver "stödfoder" pga fölungen. Annars skulle nog hon ha klarat sig utan det om inte hon haft fölungen.

:banana:

Ja absolut ;) Men jag har ju lite problem att han är VÄLDIGT lättfödd,blir typtjock av ingenting. Så vill inte ge lucern om det verkligen inte behövs.. blir ju bara en onödig kostand omnu höet är rikligt med proteintill hösten.. :) Har hört att de också kan bli tjocka på det. Men jag har då nbara märkt positiva egenskaper :)

ja du är ju överallt.. liksom jag då...! :)
Vi är allt ena riktiga datanördar!

Hmm ja i sommar ska jag upp och vara lite i Luleå (ska på bröllop! ), men det är ju frågan hur mycket tid man har. Jag har ju SJUKT mkt kompisar som jag måste träffa när jag väl är hemma... Ska ni ha han på betet i Luleå eller tar ni honom till stugan?

Måste ÄN EN GÅNG säga att han blev riktigt fin efter foderbytet. hästen jag rider nu har samma tendenser till stor buk o att det är som att han "faller ur" i överlinjen, men ägaren bryr sig inte om att byta foder, vilket är JÄTTETRÅKIGT! :(

haha ja!
Okej, Robban ska i sommar stå på bete i Gäddvik, är så jobbigt att ragga upp nån hästkompis till honom. Vill inte att han ska stå själv i stugan. Men jag kommer sakna att ha honom där, är ju så himla mysigt :) men Gäddvik är också underbart, så det blir nog bra, har dessutom en bra sommarhage på 3 hektar så han kommer nog trivas!

Tack så himla mkt ;) ja han blev väldigt fin tycker jag. däremot tycker jag han är lite tunn på halsen,men ska jobba upp det.

Vi har ju tävlat igen, På Lrk. 80 och 90 cm :)
Jag glömde sista hindret i grunden i 80:n, men han var superfin..!
i 90:n gick vi 0-0a :) Så kul! bara nån hundradels sekund från att ha blivit tvåa :)

kan skicka dig filmer via pixbox -mail eller här :)

nej vad kul! skicka på Pixbox.. jag ser till att logga in där... :)

Bilder 3 Juni:

OBS! De två första, står i svag men märkbar nedförsbacke!

10789537.jpg

10789538.jpg

10789547.jpg

10789548.jpg

10789551.jpg

Varför blöter du Krafft protein? Det är ju pelleterat precis som de andra krafftprodukterna. Vi har gett det torrt och hästarna äter det som vilket kraftfoder som helst.
Håller med dig om att det är bra att ta till när proteinkvoten ska upp.

Det är väl alltid en säkerhet att blöta upp pelleterat foder (speciellt lucern) just för att undvika foderstrupsförstoppning. Det behövs inte många minuter för att det ska falla isär.

Hur gammal är hästen egentligen? I början ser han ju ut som typ 25 o sen tio år yngre!! SNYGGT JOBBAT!

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som har erfarenhet att hästen fått stor mage? Bara buken/magen inte hull över revbenen. Jag har haft honom i 3 veckor, en...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Sofiiiia
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet att hästen fått stor mage? Bara buken/magen inte hull över revbenen. Jag har haft honom i 3 veckor, en...
Svar
11
· Visningar
2 016
Senast: axel
·
Utrustning Har en 5årig paint som jag ska börja leta sadel till. Hon är inriden men jag har inte haft henne så länge och stått utan sadel hela...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: ellipsis
·
Utrustning Har insett att nej, det går inte att dressyra på samma sätt i en hoppsadel som en dressyrsadel, så nu tänker jag skaffa en dressyrsadel...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur