Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Det är så konstigt med min pålle. Han är nu 21 år, o har senaste halvåret varit friskare än nånsin, men nu så började han efter att...
Svar
17
· Visningar
1 165
Senast: maisan
·
C
Hästvård Nån här som har koll på hur snart efter en hovböld/blodutgjutning (när man öppnat den då) hästen bör vara helt ohalt? Var hos vet. i...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: sissu
·
Foder & Strö Hejsan! Jag ska släppa mina hästar på bete om någon vecka, de har gått i sina vanliga vinterhagar nu, visst finns det gräs men i...
Svar
4
· Visningar
1 841
Senast: Moppa123
·
Hästvård Hej!! Står inför det stora beslutet att ta bort min högt älskade häst av en ålder på 31år då han har varit sjuk..:cry: Funderar på...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Silly
·
A
Hästvård När ska man vaccinera ett föl? Stoet vaccinerades speciellt med stelkramp när hon var i sista månaden. Om jag inte fått det om bakfoten...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: annalisa
·
E
Foder & Strö .. och pållen min börjar snart gå ute på natten tsm med alla andra hästar i stallet. De är ju trots allt hästar, och därför vill vi att...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: remmis
·
C
Hästvård är det någon som har ett bra tips?! jag har en welshponny som har sån solexem i man i svans .. jag vet inte vad jag ska göra! vi har...
Svar
13
· Visningar
1 665
Foder & Strö Är vitlök farligt för hästar? Kommer ihåg att det var i ropet för något år sedan men har glömt vad slutsatsen blev..
Svar
12
· Visningar
1 144
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Min ena shettis har blivit fet som en gris :eek:nu på betet. Jag har förminskat hagen (den är inte jätteliten!) så att det inte skall...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: sagalisa
·
M
Hästvård Har solhelosanen samma inverkan på sår som vanlig helosan? eller är solhelosanen bara till ljusa mular o.s.v?
Svar
4
· Visningar
1 128
H
Foder & Strö Nu är årets hö inne! Nu ska vi släppa hästana där på bete. Där är ca 5 cm gräs och det har redan börjat växa igen:crazy: Större risk...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: HarryBarry
·
Q
Hästvård Om er häst har ett rent sår, rengör ni det ändå? Eller rengör ni enbart sår, som blivit smutsiga? När ni väl rengör det, använder ni...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Olympus
·
M
Foder & Strö Har haft hästarna i en stor hage med kort bete nu. Mycket kort. De har inte blivit smala. Men nu har det varit så torrt i ca en vecka...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: mysis
·
Hästvård Min häst fick ett sår när hon gick omkull i hagen, ganska djupt men inte så stor. Hon var svullen ngr dagar och ömmade, tog det lugnt...
Svar
3
· Visningar
618
Senast: Midnightwalker
·
Foder & Strö Hej på alla klolka! Nu är det såhär att min stallkompis pappa skall tillsammans med hans kompis slå hö på ett par åkrar åt oss *gratis...
Svar
4
· Visningar
5 433
Senast: Strajder
·
G
Hästvård Ja, nu är det så att min häst har blivit jämntjock på båda kotorna bak... Brukar rida ca 6 dar i veckan, men eftersom mitt knä gått...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: scesar
·
T
Hästvård Köpte en liten korsningsponny för ett tag sedan och nu idag när jag var ute i hagen hos henne så ser jag när hon går och betar att när...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: jemeni
·
B
Hästvård Hejsan! Är det någon här som använder Switch(vet ej hur det stavas:))på era hästar? Jag har hört att det ska vara jättebra....Kan man...
2
Svar
24
· Visningar
2 172
Senast: malinsky
·
J
Hästvård Hej, Mitt ena sto har fått några små sår. Sedan upptäckte jag igår ett större (som en femöring) sår strax ovanför karleden med...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: white socks
·
Hästvård Min unghäst på två år har naturligtvis alltid gått barfota. Men hon har inte hanterats eller motionerats något av uppfödaren. När jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
2 825
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?