Sv: Switch

Min ena häst har eksem och vi använder switch, har fungerat jättebra. Har märkt stor skillnad när vi inte använt det, då har det varit extremt jobbigt för dem även fast vi stått dagligen och sprutat på "snällare" medel.
Jag har hellre ett starkt insektsmedel än att hästarna ska må dåligt av alla flygfän. Använder även RB86 när det är som värst men då tar vi in hästarna på dagtid så de får pusta ut från insektsattackerna.

Jag har aldrig använt switch men tänkte göra det i år.
Saken är den att jag inte vet hur man gör. :crazy: Lägger man bara på en sträng längs ryggen? Hur ofta gör man detta?

Tacksam för svar!!

jag använder switch och tycker att det är jättebra.. min häst får i princip inte ett enda bett eller några fästingar.. så jag är nöjd.. och de går att duscha hästen men inte precis efteråt.. switchen går in i kroppen på hästen så det går inte att duscha bort..

Nix, det går inte in i kroppen det lägger sig i överhudsfettet. så om du schamponerar hästen så går det bort.

Bellina: det står noga på flaskan hur man skall göra och applicera. man gör ett test på en fläck på en häst som ej haft medlet förrut eftersom det är starkt och endel reagerar starkt på det.

appliceras var 4:e vecka för att hålla mot fästing, och var 8:e mot knott.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
306
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 125
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka