Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Är det någon som använder Vegeboms? Vad tycker ni om det? Varför har ni det?? Hur länge har ni använt det??
Svar
3
· Visningar
610
Senast: Maxmax
·
Foder & Strö Testar här om det finns någon klok bukare som har lust att ge mig lite råd. Jag har för tillfället en realativt tjock häst som går ute...
2
Svar
23
· Visningar
2 385
Senast: milly
·
Hästvård Vad är det egentligen för prognos för en häst med kotledsinflammation? Tänkte i fråga om hästen vanligtvis blir helt bra och om det...
Svar
4
· Visningar
949
S
Hästvård Jag skrev för ett år sedan om mitt kallblods sto, som jag då trodde hade reagerat på rb 86 medlet genom att tappa håret på huvudet. Nu...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Shettisar
·
E
Hästvård Jag tror nog att det är ett sånt schampoo jag söker :angel:, men jag tänkte om någon här av alla kloka bukevetare, vet om det finns...
Svar
14
· Visningar
893
Senast: Thera
·
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 814
Z
Hästvård Tänkte bara fråga lite snabbt.. en av vallackerna vi just fått hem kissar väldigt mycket.. 6-7 gånger idag (mellan ca kl 13 och 20) Den...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Zab
·
Foder & Strö Någon som vet ungefär hur många kg som går på deras pallar?
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Camigween
·
Hästvård Har bytt hovslagare för ungf. ett år sedan. Hästen har börjat se bedrövlig ut i hovarna! Tårna är långa och han vinkeln i trakterna...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: Estivuz
·
A
Foder & Strö Hej svejs. Sommar och sol och pållen betar för fullt i sommarhagen :) Och nu sitter jag och förbereder inför vintern redan :p Vill...
Svar
5
· Visningar
676
Senast: AnnaKarinA
·
R
Hästvård Min valack går på sommarbete nu med allt vad det innebär :crazy: (bus och lek i hagen ger sina spår och insekterna är hemska..) Får han...
Svar
1
· Visningar
923
Hästvård jag o min dotter har ett sto som inte fällt av allt än, är det nån som vet vad det kan bero på. har försökt få tag i vetr. o fråga men...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: Korven
·
P
Hästvård Heej min sköthästs ägare red igår och smsade mig idag: "han har blibit hugormsbiten så du kan väl kolla om han är svullen." Hästen i...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: ponnie91
·
Hästvård Oskar(shettisen) har haft hosta sedan några månader som inte vill ge med sig. Ingen förkylning,ej snorig,ej ngn temp. Åkte till den...
Svar
11
· Visningar
2 331
Senast: fettso
·
Hästvård Jag har under denna månaden (den har inte varat länge jag vet) råkat ut för både det ena o det andra, eller rättare sagt hästen...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: _vizzla_
·
Hästvård Där jag har mina hästar nu så har vi värsta bromsinvasionen inte mycket knott/mygg eller flugor men bromsar. Vad kan man göra för att få...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: 95johsv
·
S
Hästvård Vad tycker ni är det viktigaste eller bra att ha saker i ett stallapotek nu till sommaren? Skriv gärna också vad de används till!!
Svar
1
· Visningar
675
Senast: ekedal
·
Foder & Strö Hm mina hästar äter fortfarande gärna hö,men dom lär väl knappast behöva det nu??:confused:
Svar
13
· Visningar
857
Senast: Hallonkvist
·
A
Hästvård är det nån som har erfarenhet av att ge munk peppar till hingstig valack ,min unghäst har blivit hingst(tror han) och vallar ston...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: angelhorse
·
J
Foder & Strö Var inne på Granngården för att köpa vårt vanliga helfoder och fick syn på en säck som de kallar blandsäd. Vi har en häst i stallet som...
Svar
2
· Visningar
2 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka