Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Har en undran om någon har tips på vad man kan göra när en häst inte kan ridas på bett? Hon är underbar att hantera och inriden sedan...
Svar
17
· Visningar
1 326
Senast: lillskutt_
·
Hästvård Hur känsliga är KF hästar mot väder och vind? Hur gör ni vid den här årstiden? Jag har varit väldigt noga med att täcka och hålla...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: lakrits
·
M
Hästvård Min häst har tunna mjuka sulor, speciellt fram. Hornet i sulan "släpper" från strålen för tidigt och det blir som en liten kant framför...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: Meemisen
·
Hästvård Var på djursjukhuset med Oskar våran Shettlandsponny idag,han har haft långvarig hosta. Dom tittade ned i luftrören och han hade ju...
Svar
5
· Visningar
1 458
Senast: gullebarn
·
O
Hästvård Hej allihopa. Besiktigade en häst som markerade 3 grader vänster fram. Det visade sig att hon har kotledsinflammation/vrickning. Hon har...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Splittan
·
Foder & Strö enligt foderrådgivare kan detta uppkomma om hästen får väldigt mycket protein i sin foderstat och yttrar sig som proteinbrist dvs stor...
Svar
12
· Visningar
1 456
Senast: cristobal
·
Foder & Strö Ja, som ni ser... vad kostar tokosel på ett ungefär nuförtiden? Tycker att min häst skulle behöva få äta det igen.
Svar
17
· Visningar
1 443
Senast: HarryBarry
·
K
Hästvård Undrar om en kilsula med en tunnare sko minskar genomtrampet nåt? Tacksam för svar:)
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Katinkas
·
G
Hästvård Hej alla! Jag har ett 12-årigt islandssto som jag skulle behöva lite tips med.. Jag har haft henne ett år och hon var väldigt tjock...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: milly
·
D
Hästvård Min söta pålle får alltid (nästan alltid) ont i ryggen under vinter/höst halvåret:confused:. Han reagerar när man trycker längs...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: Meemisen
·
R
Hästvård Kom ut i hagen häromdagen och hittade hästen liggande ner med ögonen stängda och munnen öppen samt med flugor på mulen. Tittade efter...
Svar
6
· Visningar
859
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jo det är min fundering? Vad ska jag stoppa i min lättfödda arabvallack under sommaren? Han kan kännas lite seg etc när han inte står...
Svar
3
· Visningar
559
Senast: linnsan
·
L
Hästvård Inte jag men en i mitt stall ska skritta sin häst pga av en lindrig senskada. Men h*n promenerar inte enbart med hästen utan rider den...
Svar
4
· Visningar
1 618
Senast: Limen
·
Hästvård Oskar(shettisens)hovar växer som ogräs året runt,han går oskodd men dock mest på gräs. Efter ca 4 veckor är dom redo att verkas på...
Svar
9
· Visningar
2 950
Hästvård Jag har fått den uppfattningen att nästan inga hästar verkar hålla för ridning. Det känns som om att de flesta hästarna går sönder på...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
12 724
Senast: Mahogny
·
Foder & Strö Söker ett kompletteringsfoder till min häst som har konstaterad järnbrist. Vet att järnbrist ofta beror på kopparbrist och att man inte...
Svar
2
· Visningar
4 330
Senast: veronican
·
Hästvård Efter att ha åkt på två nitar i fråga om medfödd sjukdom (i båda fallen dammallergi iofs) hoss häst och inte är sugen på en tredje vill...
Svar
5
· Visningar
1 109
C
Hästvård Har gett vår vallack detta under ett par veckor för att dämpa hans betäckningslust o hingstbeteende med god framgång=helt väck. Frågan...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Beppo
·
A
Hästvård Jag har en skäck som är mest vit (KRITVIT) men några bruna fläckar och jag har försökt med allt för att få honom ren. men ingenting...
Svar
11
· Visningar
1 121
Senast: Linda.B
·
Hästvård min treåring släppte jag på ett stort nytt bete i söndags, han har gått på bete sedan 1 maj men inte på så här mkt gräs. idag när...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka