Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har 2 hästar varav båda dricker väldigt dåligt nu. Vi flyttade hem dem i lördags de går ute från ca 07:30 till ca 21:00 beroende på hur...
Svar
12
· Visningar
885
Senast: Snowball
·
Hästvård Har en god vän med hästar. Nu under ca fyra veckors tid har hennes fjording haft väldigt ont i benen. Veterinären har varit ute vid...
Svar
3
· Visningar
3 616
Senast: lillamy73
·
R
Hästvård Hjälper min kompis med hennes häst i sommar då hon inte har lika mycket tid pga konstiga tider på jobbet. I alla fall idag körde jag ett...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: rare
·
E
Hästvård Hur fungerar det :confused:. Stoet har fått detta vid två dräktigheter, aldrig annars. Är det skillnad på dräktighets-relaterad fång...
Svar
3
· Visningar
1 772
Senast: Elington
·
Hästvård I dag kom en ponny till stallet. Den hade som uppluckrat kring kronranden o lite svullen o ont. Kan det vara svamp? Hade även ränder...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Korven
·
Hästvård Hade en diskussion i stallet i veckan. Jag har alltid låtit mina hästar vila en sammanhängande period någon gång per år och då oftast...
Svar
17
· Visningar
1 105
Senast: bigganl
·
R
Hästvård Har hört lite olika om vita prickar i hösilage, vissa säger att det är frostskada och att man kan ge det till hästen, men de flesta...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: kotbullen
·
1
Hästvård Mitt sto hostade i höstas, bara "torrhosta", en hostning ibland bara. Lät henne vila å tänkte att jag skulle ringa vet. om det blev...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: 1126
·
P
Hästvård ...vad för slags skada var orsaken till att magnetkameraundersökning blev aktuell? ...vad hittade man vid undersökningen? ...vad...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Pollux
·
Hästvård Hur har din veterinär behandlat senskada på hästen? Hur uppstod senskadan? Hur las konvalesentprogrammet upp? Hur lång tid tog det innan...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: alazzi
·
H
Hästvård Har släppt min ettåring på ett jätte sommarbetete med skog och vallar..:) Men hon har fått ett ganska stort sår på benet av en pinne...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Elviramax
·
W
Hästvård Vad felas min kille? Tyckte han gick orent förra veckan och tänkte att han får vila nån dag ifall han överansträngt sej, eller om det...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: white punks on dope
·
Foder & Strö Jag vill använda en spannmålsfri foderstat till min häst, hon åt lucernpelletsen i början men har nu börjat att rata den! Tycker...
Svar
12
· Visningar
1 625
Senast: Natasja
·
Hästvård Hej alla ni! Jag har kämpat sedan i november med min pålle och för tolv veckor sedan blev han friskförlarad, vem var lyckligar än...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Kirre
·
U
Hästvård min häst är ganska så rejält halt på höger bak, markerar mycke i traven men inget i skritt..inte varm eller nånting. jag va ute hos...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: Uddatyp
·
S
Hästvård Har precis haft inne min häst på djursjukhus för kolik. Det blev en buköppning tyvärr som visade att grovtarm och tunntarm var fyllda...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: corno79
·
A
Foder & Strö Hej! I år tar vi eget silage, funderar på hur andra egentligen gör med analysen? Kan man gå ut o plocka lite gräs på fältet o skicka...
Svar
12
· Visningar
1 171
Senast: Trissa
·
Hästvård Idag var andra gången som min häst visade nåt skumt jag aldrig hört talas om. Ingen annan heller som var i stallet och såg. Förra...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: sissu
·
C
Hästvård hoppas tråden ligger rätt Var på en lokal tävling i onsdags och skulle visa upp Vaccinationsintygen. Eftersom jag visste att allt var...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 170
Senast: Trissa
·
Hästvård Jag har tagit över 2 hästar under behandling som ägaren inte ville fortsätta med. De har testats positivt på kvarka i luftsäckarna...
Svar
5
· Visningar
1 554
Senast: Abova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka