Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård IBLAND inte varje dag men ibland har min häst lite röd färg i kisset, vi har betonggolv + svarta gummimattor i boxen så det färgar inte...
Svar
17
· Visningar
2 325
Senast: c0pyright
·
Foder & Strö Elvira fick fång under natten till söndagen, dock ett hyfsat lindrigt anfall om man nu ska se det från den ljusa sidan...:smirk: Hon...
Svar
13
· Visningar
1 679
Senast: Ninne77
·
W
Hästvård hej vet någon vart man kan köpa professional choice boots. Antingen i göteborgsområdet eller på internet?
Svar
1
· Visningar
566
Hästvård hej hej vad kan upprättade kotor ge för bekymmer? Vad beror det på? Kan man undvika att få det? Hur i så fall?
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: tinafinis
·
Hästvård en av våra hästar har inte tappat vinterpälsen ordentligt, utan är fortfarande rätt långhårig, i normala fall har hon knappt någon päls...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: Tess82
·
Foder & Strö vid vilken ålder behöver man inte oroa sig över att överutfodra sin unghäst? tacksam för svar!!:D
Svar
6
· Visningar
795
Senast: linnsan
·
Hästvård Hej Är det någon som vet något om dessa sjuk tillstånd. någon som blivit bra Jag fick i dag reda på att min 2 åring som jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 184
Senast: Rotterö
·
T
Hästvård Ja ni läste rätt! Det gäller en häst som står tillsammans med mina hästar. Ägaren fick hem honom i oktober, han och min...
Svar
5
· Visningar
1 463
·
S
Hästvård :confused: I går ringde mamma och sa att min häst inte ville äta och inte ville gå. Hon gissade på borelia eller erlichia. Jag åkte upp...
Svar
3
· Visningar
904
·
F
Hästvård Jag vet inte hur jag ska börja... Jag skrev senast i fredags till er och presenterade mig själv och hur jag nu efter 5 år skulle kunna...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 680
Senast: Korven
·
Foder & Strö På hullet märks det att hon inte SVÄLTER direkt :angel: . Trots att hon går på betet bara på dagtid (ca 12-14timmar) och då har hon...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: cafu
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har haft problem med min hästs foderstat och vet inte vad jag ska göra... Hon äter Grund, Kornkross och Betfor men inte...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 670
Senast: moonlightgarden
·
C
Hästvård Hur får ni era dammiga hästar rena? Min är mörkbrun men när han kommer in från hagen är han grå!!!:eek::eek: Inget hjälper förutom att...
Svar
10
· Visningar
5 304
Senast: Elisha
·
M
Foder & Strö Vad ger du din häst för foder? Nämn gärna ras, ålder och hur pass mycket motion och träning din häst får. Vad upplever du bra med...
2
Svar
25
· Visningar
2 395
Senast: Soffan74
·
J
Hästvård Jag har kikat runt lite och trodde att jag visste skillnaden mellan överben och pålagringar...men nu har jag blivit lite...
Svar
5
· Visningar
1 392
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Är det någon liknelse mellan dessa 2 produkter? Kan man ge Yea-sacc när man ger anti inflammatoriskt (fång)? Någon med längre...
Svar
6
· Visningar
2 433
Senast: Carolrita
·
J
Hästvård På att köpa en ponny med följade skadebakgrund? 2004 vrickade sig ponnyn i hagen och fick en kotledsinflammation (V.F), behandlades...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: remmis
·
C
Hästvård Det diskuteras ofta om hur olika åsikter hästmänniskor har. I de flesta fall spelar det inte så stor roll, men vad gör man om åsikterna...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: cecil
·
Hästvård Vilka symptom får en ormbiten häst? Hur ska man behandla den? Ringa vet. såklart, men utöver det? Hur fastställer man att det ÄR ormbett...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 425
Senast: Minni-Borg
·
S
Hästvård Mitt newforestponnysto har vita prickar i båda öronen. Hon har haft det enda sedan jag köpte henne, och jag har nu ägt henne i 4 år...
Svar
9
· Visningar
2 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka