Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Råkade, klantig som jag är köpa in alldeles för mycket foder och fyllde tunnorna som står fulla nu när min häst går på bete. Handlar...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Mynta2
·
D
Foder & Strö Hejsan, Undrar lite över den foderstat jag fick med hem till vår bastanta shettis - nybliven mamma för första gången. Hon har varit...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: ameo
·
Foder & Strö Om man "bokat" ett antal balar hösilage av samma parti och det inte finns någon analys, hur gör man då? Tar man provet på första balen...
Svar
1
· Visningar
660
Hästvård Nån som kan förklara lite om det? Symtom? Hosta? Svårt att andas? Slemig? Egna erfarenheter? Vad hjälper bäst? Hur mkt kan...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: Tana
·
M
Hästvård min häst är halt, vet har kikat på henne i dag och mest troligt har hon sträckt korsbandet i bak-knät. Så hon kommer bara promenadridas...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: __miiiaa__
·
Hästvård Hej! vad kostar en Equiterapeut för ett hembesök ungefär?? Hur jobbar dom? Funkar det? Jag kan ingenting om detta, men har fått för...
Svar
9
· Visningar
7 232
Senast: Apollo 13
·
M
Hästvård Hej alla bukefalosar! Är det någon som vet vad man kan ge för att hästen ska stilla sin klåda? (Har en eksemhäst) Jag använder olika...
Svar
15
· Visningar
2 707
Senast: Belethien
·
F
Hästvård Min ponny har två olika diagnoser som talar emot varandra. Bra va? :crazy: En förslitning i ledkanten på ett framben och spatt på...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: kotbullen
·
B
Hästvård När jag fick pållan så var hon onte vaccinerad på flera år, så vi gjorde om allting och jag trodde jag fick sista sprutan igår...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Bonville
·
M
Hästvård Vi har ett anntal hästar som börjat snubbla eller "tappa bakbenen. Hästarna i fråga finns på samma gård men går inte i samma hagar eller...
Svar
9
· Visningar
2 584
Senast: acka78
·
T
Hästvård Hej Björjar med att skriva att vi har vet-kontakt. Skulle behöva lite hjälp med vad som kan vara fel på min 2åring. Hon har oklara...
Svar
4
· Visningar
1 263
Senast: Tail
·
S
Hästvård Vilken är bäst tycker ni ?:bump:
2
Svar
26
· Visningar
14 194
Senast: cecil
·
Hästvård Hejsan jag har en mycket glad(matglad) d-ponny som har lyckas med att få en mage som mest liknar en tunna när hon får gå ut på bete...
Svar
8
· Visningar
1 576
Senast: Limaha
·
T
Hästvård Hej, vad menar ni som skriver att hästen har fångkänningar och hur märker ni det, skiljer det sig från fång,eller?
Svar
3
· Visningar
2 253
Senast: Krisse
·
Foder & Strö har nu provat helfoder av många olika slag. mustang, krafft, hestekraft, mm mm, det ena dyrare än det andra. alltid finns det folk...
Svar
11
· Visningar
1 048
Hästvård Täcker försäkringen att åka till djursjukhus och kolla upp Oskars hosta?? Har honom i Agria full vet vård+liv.
Svar
7
· Visningar
801
Senast: fettso
·
M
Hästvård Hej! Har i dagarna, för första gången, skickat iväg en KollaMasken låda och fått svar. Hästen har 60 EPG på stora/lilla blodmasken...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: mapa
·
Foder & Strö Hur gör ni? Får era hästar kraftfoder när de går på bete? Mina går på bete rids regelbundet 5-6 dagar i veckan tränas å tävlas lite...
Svar
19
· Visningar
3 224
Senast: _86a_
·
B
Hästvård Vill fråga om nån varit med om detta. Min häst har haft en tappsko bak.Gick 2 dagar utan i sommarhage innan hovslagaren kom. Han skoddes...
Svar
10
· Visningar
4 726
Senast: briana
·
M
Hästvård Är det någon som har erfarenheter av operation eller annan korrigering av x-benthet? Hur lång sjukhusvistelse, boxvila m.m. är det...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka