Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Har ett halvblod 16 år som har blivit halt på ett bakben bara plötsligt sådär. Det var för ca en vecka sedan så när jag skulle ta ut...
Svar
7
· Visningar
789
C
Hästvård Vill höra om era erfarenheter om överben som uppkommit pga överansträngning. Fick hem min quarter i förra veckan. Fodervärden hon...
2
Svar
22
· Visningar
4 711
Senast: Aleksandra
·
Foder & Strö En av mina hästar är svårfödd och dessuom så har han börjat matvägra helt. Det är en arab/hbl korsning på 7år som går MSV Distans...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: caballus
·
I
Foder & Strö Tillskottsfodrar ni era dräktiga ston som står på bete? Med vad för foder och hur beräknar ni fodermängden?
Svar
2
· Visningar
666
Senast: syrran
·
K
Hästvård oj, jag vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd. förlåt om den kommer helt fel... i alla fall, jag har en nordsvensk brukshäst...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: kramcrazy
·
Hästvård Hejsan, en häst jag rider och sköter om har exem som hon får av knott m.m. Hon får köttsår över hela manen och svansen och hon går och...
Svar
12
· Visningar
907
Senast: Belethien
·
A
Hästvård Hur gör ni när det är dags för vaccination, (stelkramp och hästinfluensa) om hästen går på bete, kan man vaccinera direkt i hagen eller...
Svar
1
· Visningar
657
R
Foder & Strö Min 16-åriga D-ponny har sen ca 1 år tillbaka varit mer eller minder dålig i magen. Från början var själva avföringen helt som den ska...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Beppo
·
U
Hästvård nu ska jag åka in med hästen eftersom de inte blivit nåt bättre alls nästan, snarare lite sämre eftersom benet har blivit lite tjockare...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Hur hade ni gått tillväga med den här hästen? (behöver lite tips, idéer och nya infallsvinklar) *långt* Hästen är ett 9-årigt polskt...
Svar
5
· Visningar
2 946
S
Hästvård Snälla hjälp mig! Jag tar för tillfället (4v) hand om en häst åt min kompis, hon har åkt iväg och är omöjlig att få tag på (vilket...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: sararara
·
T
Hästvård MIn shettis blir varje år slemmig i halsen så fort det blir lite mer gräs i hagen. Hostar upp slem och så när hon motioneras och blir...
Svar
7
· Visningar
1 657
Senast: Tokmaja
·
C
Foder & Strö I huset är det kommunalt vatten indraget, men ut till stallet är det egen brunn, vet inte hur länge det har varit kommunalt vatten &...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Snowball
·
S
Hästvård KOm upp till min kille i morse och såg att han hade ett ganska litet sår långt upp på sitt framben. Han var väldigt svullen. Tog in...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: sararara
·
U
Hästvård jag har beställt Hjorthornolja spray nu till pållen.. men nu läste ja ju att de inte är bra när de kommer sol på de? hur ska man då...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: hillevie
·
S
Hästvård Min ponny har just kommit hem, och har börjat gå ihop med 3 andra hästar nu... 2 av dom har hon gått me innan, men den 3:e är en riktigt...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Lukin
·
V
Hästvård Hej! För en vecka sedan så blev min häst väldigt stel. Han haltade till och från mellan frambenen, och på helgen var det bra men...
Svar
10
· Visningar
964
Senast: Vikkan
·
G
Foder & Strö Hej jag är nybliven hästägare ( 11mån) till ett gotlandsruss snart fyra år. Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med ett par frågor som...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: Gabby59
·
P
Hästvård Jag tycker det är väldigt många fästingar ute nu. Jag hittar minst 5 om dagen på min sköthäst. Ibland blir det så att huvudet inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 771
Senast: Korven
·
H
Foder & Strö Fick analysen på hösilaget eller det inplastade höet (pressen gick sönder så pressades 1 1/2 dag för sent) och det är väldigt bra...
Svar
16
· Visningar
1 424
Senast: Ridi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka