Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö I år ska vi ha rundbals hö då vår "gamla" hö leverantör inte levererar i år... Var kan man låna/hyra en provtagnings borr??? Jag...
Svar
3
· Visningar
1 468
Senast: TinyWiny
·
Z
Foder & Strö När och varför ger ni B-vitamin?
Svar
7
· Visningar
903
Senast: Carolrita
·
R
Hästvård Hur vet jag om min häst har kotledsinflammation? Hur visar det sig är väl en bättre formulering då jag antar att vererinär ställer...
Svar
15
· Visningar
1 337
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Jag ar pa vag att bestala ho for vara hastar och det basta allternativet ser ut att vara bla lusern eller alfalfa ho som det oxa kallas...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Strajder
·
  • Låst
Hästvård Ni som har eller har haft hästar med fång, hur länge fick dom smärtstillande? Hur många dagar/veckor. Min verkar smärtfri men vågar man...
2
Svar
30
· Visningar
9 486
Senast: däggdjur
·
K
Hästvård Betessällskapet har gått och fått en konstig böld under magen, nästan vid skapet. Upptäckte det i dag vid den dagliga tillsynen gånger...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Korven
·
Hästvård Min varmblodsvalack har för några dagar sen fått en konstig svullnad mellan sina framben, och jag kan inte komma på vad det kan vara...
Svar
5
· Visningar
5 901
Senast: _Runaway_
·
J
Foder & Strö Jag har en 19 årig c-ponny som jag rider nästan varje dag. Medelhårt. Detta äter hon: Morgon: 1kg hö 1/4 kg havre Lunch: 1 kg hö...
2
Svar
31
· Visningar
3 412
Senast: Boj
·
S
Hästvård Oj, glömde en sak i förra tråden! Min ponny behandlades för ett balltramp häromdagen och då passade veterinären på att ta ett...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: Sorba_
·
Hästvård Hej! Det knäpper i min ponnys bakben när hon går... Det har hålt på ett tag nu men hon går inte annorlunda eller så... Jag har träffat...
2
Svar
23
· Visningar
3 968
Senast: kotbullen
·
R
Hästvård Både min häst och hennes mamma har svåra knottbett eller liknande på halsen och vid juvren. Båda är isabeller, alltså ljusa i färgen och...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Sorba_
·
J
Hästvård Hur tränar man bort den där kulan ponnyerna så lätt får??:smirk:
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: fjordtokan
·
S
Hästvård Har ett fullblod som skruvar in sina skor på bak, så att yttre traktarmen till slut hamnar innanför hovväggen, hur mycket man än har...
2
Svar
20
· Visningar
2 140
Senast: Katinkas
·
Hästvård Jag har ett föl som är ca 5 veckor gammal, nu har hon börjat klia sig så att hon skaver av håret på vissa fläckar speciellt uppe vid...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: mian
·
Foder & Strö Nån som har en aning om vad ett bete kan innehålla näringsmässigt nu? Den såddes för 3 år sen, gödslades en vecka innan vi släppte ut...
Svar
9
· Visningar
1 088
Hästvård Min valack har antagligen blivit biten på själva förhuden (påsen som penisen ligger i) Hela paketet är väldigt svullet ca 4-6...
Svar
9
· Visningar
1 170
C
Hästvård VÅR PONNY BLEV OPERARAD FÖR GRIFFELBENSFRAKTUROR PÅ BÅDA FRAM I BÖRJAN PÅ MARS, UPPTÄCKTE SEN VID ÅTERBESÖK HOS MIN VETERINÄR ATT DE SOM...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: caspar
·
Hästvård Min pålle är nu halt igen efter att ha varit friskförklarad från hovledsinflammation i ca tre månader:( Han skulle in o skos då det...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Scilla
·
Foder & Strö Nån fler som har erfarehnet av det? Min häst har varit hos fodervärdoch har hållt sig kanonfin i hullet HELA (hon brukar falla ur i...
Svar
14
· Visningar
1 673
Senast: SaraXX
·
Hästvård Hej! har en fråga angående BoT. Lindar ni alltid jämt med t ex två BoT paddar fram el vice versa, även om det är på ett specefikt ben...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: KillerQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka