Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har kollat på en häst med björnfot... är det något ni skulle avråda från att köpa`?
2
Svar
20
· Visningar
2 903
Senast: coari
·
S
Hästvård 1: Kan man ha en vanlig fleecelinda runt svansen i transporten, eller måste man ha svansskydd? 2: Är det någon som kör utan? 3: Vad är...
2
Svar
24
· Visningar
4 145
Senast: Elanor
·
T
Hästvård Har ett problem som inte verkar vara lätt att lösa. En av mina vänners hästar beter sig mycket underligt vid sadling och uppsittning...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Tuddan
·
T
Hästvård Ja. Om ni Hade en häst som hostade en massa och inte kunnde vara inne i stallet alls. Man kan inte rida eller köra och han kan inte...
2
Svar
32
· Visningar
2 345
Senast: tizzla
·
P
Foder & Strö Hej alla bukisar :D vad är egentligen skillnaden på hösilage och ensilage? Ja menar, de e klart ja vet att de e skillnad, thats it...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: ponnie91
·
F
Foder & Strö Vad ger man en häst som är svår att få upp å hålla hull, är kräsen, vill inte äta mycket, är het, har mugg och en del gallor. Tilläggas...
2
Svar
22
· Visningar
1 732
Senast: oki
·
M
Hästvård Hej alla! Står inför en trotjänaravlivning av min gamla häst nu och undrar vart man vänder sig? Har aldrig tagit bort en häst förut...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 229
Senast: pompelina
·
T
Hästvård MIn häst har gått på bete en vecka nu. När vi kom och hälsade på honom i förrgår så hade han fått världens hosta märkte vi när vi red ut...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Amk
·
J
Foder & Strö Mitt sto går på bete på en åker där dom tagit hö tidigare. Dock är det inte götslat eller putsat innan så gräset har hunnit bli ganska...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: neywaz
·
P
Foder & Strö Ska flytta till nytt stall i höst där man ger horsehage. Jag har inte fodrat tidigare med detta men när jag kollar på värderna blir jag...
Svar
16
· Visningar
5 150
Q
Hästvård Behöver lite råd här i ett beslut som jag ska fatta. Det är såhär att min häst har varit väldigt tjurig på träningar. Ur sväng tar han...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: EQL
·
B
Hästvård (visste inte om denna tråd skulle ligga på gnägg eller hästvård/hästmänniska) För ett tag sen blev det bestämmt att min ena häst...
Svar
9
· Visningar
991
Senast: Empalie
·
S
Hästvård Tjoho :bump: Min ponny ska skos om 1 vecka, tänkte att alla bukare som är kunniga om hovar kunde titta på lite bilder och säja vad...
2
Svar
22
· Visningar
1 869
Senast: oki
·
Hästvård det är så att jag ska tävla i morgon. jag ska tävla kansas och Tinker korsningen tessan.. :S det är så att tessan bara har fula gamla...
Svar
16
· Visningar
1 015
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård Om man har missat att vaccinera och måste börja om. Får man ett nytt vaccinationsintyg av vetrinären då? Och måste man vacciera flera...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Bison
·
T
Hästvård Någon som haft en borrelia häst som visade tydliga fångsymptom? mvh
Svar
3
· Visningar
2 191
Senast: toketossan
·
Foder & Strö Betet torkar bort i värmen. Fortsätter det såhär är jag utan bete i juli :eek: Och jag brukar ha FÖR MYCKET bete, men den här våren och...
Svar
16
· Visningar
1 661
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Fick hem 1½ ton lite drygt med fjolårshö idag. Löspressade balar, och tyvärr så gick vissa balar sönder vid avlastningen av höet. Vilket...
Svar
14
· Visningar
2 296
Senast: Goldi
·
P
Foder & Strö Hej jag undrar vad jag ska ge min häst för mat , har inte aft henne s¨å länge och vet inte vad hon ska få än hon är ett tyskridponny som...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: attempt
·
Hästvård Min häst har kletiga örontippar och jag får inte bort det. Det kletiga antar jag är någon svamp av något slag för hur jag än tvättar...
Svar
13
· Visningar
1 500
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka