Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Mitt 16 åriga hbl sto började i onsdags från ingenstans hosta. Hon hostade några få gånger under skritturen och jag blev fundersam...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: venkan
·
Foder & Strö Så fort min häst släpps ut på bete så rasar han i vikt. Förra sommaren såg han rent ut sagt förjävlig ut efter betet då han hade tappat...
Svar
6
· Visningar
1 682
Senast: ch791022
·
Hästvård Hmm... Lite glest, men övning ger färdighet
Svar
0
· Visningar
184
Hästvård Inte så glest, men något kort och fruktansvärt spånig linda. Övning ska ge färdighet och det här ska jag fortsätta med.
Svar
0
· Visningar
197
Hästvård Min häst har rosa mule och jag är lite orolig att hon ska få soleksem eller ngt där så jag tänkte fixa ngt solskydd. har funderat på...
Svar
8
· Visningar
837
Senast: Olympus
·
Hästvård Jag har varit medryttare på en halvblodsvallack i snart 2 år nu och han har under hela denna tiden varit tjock. Förra sommaren blev han...
2
Svar
23
· Visningar
2 753
Senast: Mitten
·
W
Hästvård Har gått och funderat ett tag på varför och hur man kyler hästen ben. Många använder lera, is, lera och vissa t.o.m lindar(som värmer?)...
Svar
2
· Visningar
1 294
S
Foder & Strö Jag förstår ingenting. Vad ingår i kraftfoder och vad ingår i vallfoder? Vad tillhör havre, korn, kli osv? Hur mycket brukar det kosta...
Svar
6
· Visningar
714
Senast: ang
·
R
Foder & Strö Är de farligt/onyttigt lr liknande för människor att äta ? Nu pratar vi om blötlagd betfor .. :) Tänkte, det är ju så fruktansvärt...
Svar
5
· Visningar
2 453
Foder & Strö Jag letade i gamla trådar men hittade inget på just detta. Då vi tog grönmasseprov i år har jag ju ingen aning om vad TS halten...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Eastwick
·
M
Hästvård Jag hade mitt shettissto utlånat på foder och fodervärden påstods ha vaccinerat inom lämplig tid. när stoet åkte därifrån så fanns inga...
Svar
15
· Visningar
915
Senast: mizz_perfect
·
E
Foder & Strö Det är ju inte giftigt men undrar ändå om det är ok att låta hästarna äta upp det?
Svar
8
· Visningar
6 925
Senast: bigganl
·
M
Hästvård Min häst har gått ute på bete nu ca 2 veckor och utan täcke, i början så fick han bara "små bett" på bogen men det har nu gått över till...
Svar
17
· Visningar
1 428
Senast: My Beauty
·
Hästvård Hej. Har en liten fråga som dök upp idag. Har läst här att insektssprayen "Absorbine Ultrashield)" ska vara så himla bra så jag köpte...
Svar
11
· Visningar
1 172
Senast: Litenvit
·
T
Hästvård Dom flesta hästar har kastanj på benen, en grå lite utåtknöl på insidan av benet.. Vad är det egentligen, vad består kastanjen...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: Cissi_K
·
E
Hästvård Min häst har gått barfota sen februari förra året då skorna togs av eftersom hovarna var så fula. Hovarna har visserligen blivit bättre...
Svar
12
· Visningar
1 181
Senast: Piraja
·
Hästvård Har en shettis som går kvar i vinterhagen. Äter två och ett halvt kilo hö om dagen. Nu har han blivit så otroligt tjock. Någon som...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: millus
·
B
Hästvård Hej! Har en shettis som senaste tiden liksom blivit knölig och korvig (kan inte beskriva det bättre) vid svansroten. Funderar på exem...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: BitterAss
·
E
Hästvård Min häst hade kolik i går kväll och natt som gick över med promenader och han verkade bättre och mycket piggare imorse. Dock vid lunch...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: -emmaa
·
R
Hästvård Hej,någon som vet om bra kyldamasker? Jag behöver sådana som inte behöver vara i frysen, har ingen frys i stallet. Någon som testat de...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: cämela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka