Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Fick hastigt reda på denna vecka att jag skulle få hem foderhästen i torsdags. Så fick akutringa hem och säga att hö måste fixas, fick...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Rigolette
·
J
Hästvård Hästen skadade sig i hagen i torsdags och fick ett 20 cm långt och 2 cm djupt sår, ungefär vid korset. Det syddes ihop med 12 stygn. Hon...
Svar
11
· Visningar
1 743
Senast: TantEster
·
Foder & Strö När kan man börja fodra med det? På en gång eller ska man vänta ett tag?
Svar
2
· Visningar
763
Senast: _ox_
·
U
Hästvård min häst skulle ha boxvila i 4 dagar efter behandlingen, men nu är de så att han klarar inte av detta, blir tokig och travar runt i...
Svar
15
· Visningar
2 002
Foder & Strö Havre vet jag att det finns flera olika sorter av men hur är det med korn? Om det finns olika sorters korn, kan man ge vilken sort som...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: BeastieBabe
·
H
Hästvård Idag var vi och hälsade på vårt fjordsto som är hos hingsten, hingstägaren var inte där så vi var själva. Hästen stod inne i det mörka...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Boj
·
M
Hästvård Vet inte riktigt vart den här tråden ska ligga, men jag hoppas att den ska ligga här... Hmm, detta kommer nog bli långt och...
2
Svar
29
· Visningar
3 106
Senast: Magic_Mac
·
S
Hästvård Jag tittade in lite snabbt på foder innan. Det verkar som om det är mycket fång i år. Min ponny hade en väldigt lätt känning av fång för...
2
Svar
28
· Visningar
2 771
Senast: lorita
·
Hästvård Donnan ska avmaskas nästa vecka egentligen. Dock så åkte hon på boxvila i torsdags, och får därför pleg varje morgon för att hjälpa...
Svar
15
· Visningar
1 859
Senast: caballus
·
R
Hästvård I torsdags fick jag hem min foderponny, ett russto på 12 år. Hon sprutades höger kota fram för ett tag sedan. Ehm, hon är nu...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Korven
·
Hästvård Min treåring har en naturligt bra skritt, avspänd o fri. Men nu det senaste när vi vart ute o promenerat o hämtat i hagen har jag märkt...
Svar
2
· Visningar
736
M
Hästvård Vad använder ni för att skydda de ljusa mularna i solen? Funkar typ mild solkräm med hög solskyddsfaktor?:crazy::smirk: //Mollan
2
Svar
20
· Visningar
1 744
Hästvård Hej, mitt nordis föl som är 1 månad är halt och varm på kronranden båda fram, upptäckte detta nyligen, han är pigg och glad för övrigt...
Svar
1
· Visningar
658
M
Hästvård Inga svullnader /ömheter varken i ben eller muskulatur, ingen synbar hälta i skritt. Halt i trav 30-40 meter sen släpper det från ett...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: Beemergirl
·
T
Hästvård Sitter och klurar lite: en av de gamla hästarna i stallet har (och har alltid haft) stora hålrum ovanför ögonen/ögonbågen. Jag vet att...
2
Svar
38
· Visningar
8 291
Senast: Sandramaria
·
Hästvård Min fölunge som är en hingst har en konstigt böjd snopp. När han kissar så landar kisset en bit bakom bakbenen. Detta pga att snoppens...
Svar
5
· Visningar
2 270
Senast: Boj
·
Hästvård Av fem hästar är en ponny hostig, snorig och allmänt hängig, en häst snorar gult snor, en häst hostar och två är symptomfria. Vad...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: Sonic76
·
H
Foder & Strö någon mer än jag som tycker att allt kring foder är ganska förvirrande ibland? Vissa tycker det ena och vissa det andra.. Men jag...
Svar
5
· Visningar
672
Senast: Hanna
·
Hästvård Hur gör ni när fölet är nyfött? Om det är sommar får den gå ute med mamman dygnet runt även fast det regnar och är blött?
Svar
6
· Visningar
1 531
Senast: Yrja
·
Hästvård Lägger tråden här då jag tror de flesta uppfödare håller till här. :angel: Har någon av er varit med om att en ettåring (hbl) fått fång...
Svar
18
· Visningar
4 183
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka