Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Alltså menar jag inte hur jag ska sätta på dem utan hur hårt de ska sitta. Har Neoprene Equi Guard. Känns som att om de ska ge stöd så...
Svar
2
· Visningar
1 878
Senast: Belethien
·
Hästvård Jag har en häst som hostar och har så gjort i några månader. Trodde först att det handlade om en infektion då hästen underpresterade och...
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: Eastwick
·
H
Hästvård Har kämpat med att min häst ska ha flugluva i hagen pga alla miljoner flugor.. Han har envist haft av sig dom en efter en och verkligen...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: HarryBarry
·
C
Hästvård Hejsan! Jag har en arab (D-ponny) som inte rids så mycket, utan går på lösdrift med 5 andra hästar. Vad ska jag ge honom för stödfoder...
Svar
5
· Visningar
732
Senast: AnnaKarinA
·
A
Hästvård Har en gammal shettis, som denna sommar inte fällt av sin vinterpäls helt, han ser ruggig o tufsig ut, där pälsen inte trillat av. Har...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: Nicke
·
Hästvård Kan man ge hästar sådant? Vi har ett gäng övervuxna gräsplättar här på gården och eftersom betet börjar bli lite nedtrampat vore det...
Svar
4
· Visningar
1 374
Senast: Riley
·
Hästvård Hej. Jag undrar om det finns någon som har bra tips på hur jag sätter igång min häst efter att den har haft fång? Han fick "lindrig"...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: Kimsan817
·
L
Hästvård Min ponny har blödit lite näsblod sedan i förrgår. Inga stora mängder men ibland kmr det några droppar ur vänstra näsborren. Inget i den...
Svar
7
· Visningar
1 560
Senast: Jennifer-
·
Hästvård Min häst har ont i benen, jag undrar om nån vet nån bra salva eller linement som kan lindra hans smärta?:confused:
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: skuggan_
·
Hästvård Min ena häst svullnar lite i alla 4 benen när han får stå i boxen. i höstas så var han svullen varje morgon när jag skulle släppa ut...
Svar
5
· Visningar
1 418
Senast: älgen
·
Q
Foder & Strö Vårt bete är tyvärr redan "slut". Vi har två ston som är dräktiga som går på betet (fölar -08). Vad är bäst att stödfodra med? Behöver...
Svar
5
· Visningar
1 136
Hästvård En av hästarna hos oss insjuknade i går och kördes på vet. begäran till helsingborg. Det mest troliga var kolik ev tarmvred och när vi...
Svar
17
· Visningar
2 310
Senast: AnnaKarinA
·
P
Foder & Strö Vad skulle ni ha gett eran häst som är lättfödd och lite het, eller hon är inte het utan mer väldigt framåt. Hon är 8 år och hon kommer...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: FiaPiaLisa
·
K
Hästvård Vad är det ,vad sker då och hur får dom det? mvh (tas upp lite på tråden ridning.)
Svar
3
· Visningar
1 414
Senast: Mozsii
·
S
Hästvård Ja, vad är det som gäller egentligen? Alla i mitt stall säger olika så jag blir bara förivirrad:confused: Om jag ska släppa ihop 2...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Saga_
·
Foder & Strö Satt och räknade lite på min hästs foderstat och fick fram att han fick för lite av både kalcium och fosfor, men när jag räknade på Ca/P...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: anniequarters
·
E
Hästvård Hejsan, Har ni några bra tipps på hur man undviker tappskor? Min häst lyckas alltid få en tappsko, Jag har provat olika hovslagare...
2
Svar
23
· Visningar
2 249
Senast: eliiun
·
Foder & Strö Elvira hade ett fånganfall för 2 veckor sedan och nu håller vi på att trappa ned Finadynebehandlingen och i mitten av veckan hoppas jag...
Svar
7
· Visningar
2 014
Senast: pinky
·
Hästvård Jag är väldigt novis på det här med hovar och ursäktar ifall någon redan skrivit en tråd om det här... Ska bakhovarna på en häst vara...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Yrja
·
M
Hästvård Min pålle har nu hostat en längre tid, tog ut vet som tog blodprov o lyssnade på henne. Hon hade lite hög andningsfrekvens, allt var bra...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka