Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var för tre veckor sen och klinikbesiktade (utan rtg) en häst u.a. Hästen är ett eng fullblod, en treårig valack som vart i träning men...
Svar
16
· Visningar
1 565
Senast: DeCloe
·
B
Hästvård Denna tråd vänder sig i första hand till någon veterinär, eller någon annan kunnig som kan hjälpa mej med att tolka blodprovsanalyser...
Svar
1
· Visningar
2 036
Senast: TantEster
·
Hästvård Vårat islandssto på 21 år stod i box förra natten, pga. väldigt mycket insekter (går annars på lösdrift). Igår morse var hon väldigt...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Hur gör ni när ni har en häst som ska ha boxvila ett antal veckor eller kanske några månader ?? Det blir ju extremt ensamt för den. Har...
Svar
10
· Visningar
1 461
Senast: todde
·
Hästvård Jag ska ha en Tinker på foder sep-maj. Om jag rider honom 6 dar i veckan, ska jag alltid ge honom mindre mat den 7:e dagen då? Eller...
2
Svar
24
· Visningar
2 244
Senast: Totola
·
Hästvård Märker att min shettis inte verkar riktigt kry, hon har de senaste dagarna börjat röra sig stelt med bakdelen och släpar ibland hovarna...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: rocki
·
C
Foder & Strö Hur mkt salt rekommenderas det att ge till en häst i normal träning? Min häst äter nästan upp saltstenen så nu ska jag gå över till att...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: jenred
·
Hästvård Min häst råkade ut för en olycka för ett tag sen och har sen dess gått som konvalecent i hagen och promenerats vid hand dagligen. Igår...
2
Svar
26
· Visningar
2 712
L
Hästvård Mitt sto är fem år och diagnostiserad med kot- och knäledsinflammation båda fram. Jag köpte henne i slutet av förra sommaren då hon...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 924
Senast: lasseman
·
Foder & Strö Har lyckats få tag i en medryttare som ska hjälpa mig att bygga upp min förslappade häst, men behövs det något extra tillskott nu när...
Svar
9
· Visningar
1 211
Senast: Mattsson
·
Hästvård Jag satt och läste på stübbens hemsida och såg att det stod så här längst ner på sidan: Så här rider Du in Din nya Stübben: Alla...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Fina
·
T
Hästvård Hur allvarligt är det egentligen med en ledinflammation antingen i knä eller kota?? Om det är en häst som inte visar sig halt för...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: tott
·
Hästvård Ni som har halm (i småbal, inte rundbal), hur mycket går det åt per vecka/månad för en häst? Såklart kan det variera men om man ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 620
Senast: Ingela_S
·
D
Hästvård Har tidigare postat den här tråden i Avelsforumet.. men kom på att den antagligen passar bättre här... Mitt sto har fått två stycken...
Svar
9
· Visningar
1 601
Senast: Nafayette
·
F
Foder & Strö Hej, Min häst har inte gått på bete nånting den här sommaren (hon blir så tjock). Jag har tagit bort 1 kg höfrån foderstaten. Tränat som...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Jag har alltid gett Krafft minor röd och liknande vitamin-mineral prep. Men i mitt hö + lucern finns tillräkligt kalcium-fosfor, plus...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: ponytails
·
S
Hästvård Hejsan! Fick hem en ny häst för ungefär en månad sedan. Han är ett varmblod (ridhäst), som är skodd på fram men inte på bak, eftersom...
Svar
10
· Visningar
1 290
Senast: Lantlolla
·
T
Foder & Strö Ja finns säkert redan trådar om det men moderatorn får väl peta bort tråden =) En smal häst ska ju gärna äta grund/ groov eller korn...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Tracyblue
·
E
Hästvård Jag har ju nyss köpt ett sto med föl. Fölet är ca 3 månader gamalt. I dag när jag hade dem i en mindre elhage så sparkade Stoet till...
Svar
9
· Visningar
1 438
Senast: wallerie
·
Hästvård Det har ju som nog de flesta märkt regnat IHÅLLANDE i två dagar nu.. Iallafall här i smålandia. Är idag bara 10+C.. Usch och fy! Märkte...
Svar
7
· Visningar
2 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka