Sv: Jag förstår ingenting - någon kanske har en idé (långt)
Åh, det var ingen kritik, typ 'talade du verkligen om att du tänkte sätta igång henne med?', utan ren nyfikenhet.
För bolagen är ju ofta en vän av längre vila än det som normalt rekommenderas. Och i flera av de fall där de löser in hästar när de är utdömda, så är det för att de anser att hästen inte erbjudits tillräckligt lång vila för att bli bra. SÅ jag är inte förvånad att de tycker att 'förläng gärna vilan du'. Men jag var nyfiken på om de ansåg det var okej att sätta igång efter den förlängda vilan med, sätta igång, eller om de tyckte att den där 'checken' senare skulle vara innan det.
Nej, det är ju förstås lite olika saker. Men jag sa till handläggaren på Agria att jag har haft någon, alltså ej veterinär, som böjt hästen och då inte sett någon hälta. Därför ville jag inte åka tillbaka utan låta henne vila lite extra och sedan sätta igång. Det opponerade hon sig inte emot, bara att det kunde vara bra med en extra check framöver.
Det är ju inte så att jag planerara att matcha henne till tävlingsstart. I min värld tänker jag som jag skrivit promenera med henne under sommaren för att se hur hon känns på töm framåt aug/sept. Det tycker jag är att betrakta som konvalencens.
Åh, det var ingen kritik, typ 'talade du verkligen om att du tänkte sätta igång henne med?', utan ren nyfikenhet.
För bolagen är ju ofta en vän av längre vila än det som normalt rekommenderas. Och i flera av de fall där de löser in hästar när de är utdömda, så är det för att de anser att hästen inte erbjudits tillräckligt lång vila för att bli bra. SÅ jag är inte förvånad att de tycker att 'förläng gärna vilan du'. Men jag var nyfiken på om de ansåg det var okej att sätta igång efter den förlängda vilan med, sätta igång, eller om de tyckte att den där 'checken' senare skulle vara innan det.