Avliva eller inte?

Sv: Avliva eller inte?

*kram*

Jag vet hur det känns som sagt, tog ju exakt samma beslut av ungefär samma anledning och åkte hem utan häst i april, också det egen uppfödning.

Men du gjorde helt rätt, och hon har det bra nu!

*kram*

Usch, vilket jobbigt beslut! Lider med dig och även hästen som inte fick leva så lång tid på jorden.

Kram från mig. :cry:

Starkt beslut. Jag är helt övertygad om att du gjort rätt. Om inte du kände hästen och visste hennes begräsningar - ja, då vet jag inte vem som skulle göra det...

Du kommer att kunna andas igen, utan att det gör ont. Och du har gjort rätt.

Det rätta är inte alltid lätt.

Tror just nu att det rätta är nog det värsta.. :confused:

Det ÄR det. För människan som blir kvar. Men för HÄSTEN är det det rätta.

Men det är det absolut mes smärtsamma och tunga/värsta/jobbigaste som finns för 'oss som blir kvar'. Enda trösten är väl att det går över, tillslut.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 446
Senast: mackan
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 811
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Står med det svåraste valet som finns nu med min häst. Halva jag känner att det är bäst att avliva, andra halvan vill låta henne leva...
2
Svar
32
· Visningar
5 206
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Det finns en risk att det blir ett långt inlägg, ska försöka fatta mig så kort det går. Det gäller min häst, ett halvblod på 19 år...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: MHelena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka