Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Hejsan svejsan... Är det ngn här som bara kan svara lite fort ang hur mkt de olika krafftsortimenten kostar. Jag tänkte just ang...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: MiniLi
·
W
Hästvård Vad dum jag är..... Har köpt en häst på 16år som var försäkrad, tog bort den försäkringen då jag tänkte flytta den till mitt bolag. MEN...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: Lantlolla
·
Foder & Strö Jag har blivit rekomenderad att ge min häst vetekli för han behöver lägga på sig. Men nu till problemet.Hur mycket ska han ha? Hur långt...
Svar
8
· Visningar
3 648
Foder & Strö Är det någon som har fått se en fullständig innehållsförteckning där det anges vilka mängder av de olika ämnena som ingår i...
Svar
9
· Visningar
838
Hästvård Har en valack på 11 år som fått pålagringar i höger fram på stårlbenet. Dessa pålagringar har kommit mycket snabbt. Vi skall pröva en...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: Vinnaren
·
E
Foder & Strö Hur går man smidigast till väga för att börja ge kraftfoder efter bete? Min häst har gått på bete i två månader och den sista månaden...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: pinky
·
Hästvård Fortsättning på tråden vi skrev i våras. Hur har det gått för er som använder det? Mitt kliande sto har fortfarande inte börjat klia...
Svar
11
· Visningar
1 641
Senast: Coop
·
Hästvård Hur gör ni som tävlar under sommaren?Får hästarna gå på bete som vanligt eller bara tex på natten alt dagen? Hur gör ni som måste...
2
Svar
28
· Visningar
2 852
Senast: mackan
·
Hästvård Är det någon som brukar lämna in blodprov på häst till sjukhus som har referensvärderna till häst. Jag begriper mig inte på värderna...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: nilema
·
Hästvård Hur visar sig knottallerig på hästar? Har hört att en blandning av äppelcidervinäger, olja och vatten ska vara bra, både mot...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: ang
·
Foder & Strö Man läser överallt att gamla hästar ska ha så proteinrikt foder...men vad ska då jag fodra med som har en fjording som haft fång och som...
2
Svar
29
· Visningar
5 455
Senast: paxton
·
D
Hästvård Jag glömde att avmaska mitt sto inom 24 timmar efter födsel.. så hur gör jag nu? Vilket preparat använder jag och avmaskar jag båda...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: dolphinsmile
·
Hästvård Jag har ett varmblod och de är tydligen vnligt med plattfot på dom. PLockade av skorna nu innnan betäckning o när hon kom hem en månad...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: tinafinis
·
Hästvård Efter att ha varit ute på en rejäl träningsrunda i söndags så svampade jag av Novan ordentligt och sprayade därefter med myggmedel...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·
P
Hästvård Är det någon som kan något recept hur man gör myggmedel och vad det är i ? Har hört att vissa medel man gör funkar bättre än köpta medel...
Svar
4
· Visningar
2 319
Senast: stall_tarv
·
K
Foder & Strö Har lite funderingar kring Krafft groov och grund...Har hört att Groov är bra till heta hästar - som behöver bli lugnare och som lätt...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 970
Senast: pinky
·
M
Hästvård Jag har haft mitt varmblodssto i snart två år. Hon har aldrig varit sjuk eller halt på den tiden. För ungefär 7 veckor sedan blev hon...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Mogelbulle
·
Foder & Strö Läste här att de var nån som först skulle slåp det till sina kossor o sen till hästarna. Varför kan dom inte äta samma??? Har hört att...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 684
Senast: Invinciblestables
·
B
Hästvård Vår ponny är gul om mulen av smörblommorna och givetvis måste en och annan blomma slinka ner. Hur farligt kan det vara? Är det bara...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: benjamin
·
Hästvård Finns det ngn anledning att en häst verkas och skos med ojämna trakter? dvs ganska stor skillnad mellan yttre och inre trakten (på...
Svar
5
· Visningar
1 478
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka