Sv: Sommarbete för tävlingshästar
Det är redan tillräckligt ansträngande för benen att hoppa, varför ska jag göra det ännu väre genom att låta hästen lägga på sig ngr extra kilo.
Det handlar ju inte om att dom inte orkar utan att det inte är direkt hälsosamt!
Och vad menar du med att jag är på banan i 3 min? Tror du jag bara rider tre minuter?
motioneras hästen ordenkligt så blir den inte fet, jag har världens problem med att inte ha en häst som ser ut som ett skelett! jag kommer efter midsommar at börja stödfodra! och jag tror inte att hästen påverkas så mkt av att ha lite för mkt hull, jag menar du är på banan i ca 3 min... jag kan vara där i 10 h! det är ju lite skillnad, klarar inte hästen de minutrarna med lite extra hull så borde du nog träna mer....
Det är redan tillräckligt ansträngande för benen att hoppa, varför ska jag göra det ännu väre genom att låta hästen lägga på sig ngr extra kilo.
Det handlar ju inte om att dom inte orkar utan att det inte är direkt hälsosamt!
Och vad menar du med att jag är på banan i 3 min? Tror du jag bara rider tre minuter?