Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej. Har bara någon fråga ang köp av häst som vilat länge efter återkommande hälta. Det är nämligen så att veterinären inte kan hitta...
Svar
19
· Visningar
1 849
Senast: sanna____
·
Hästvård Pållens hovar ser... inte så lysande ut... och nu ska han ut på skogsbete snart, därför måste hovarna växa så bra som möjligt fram tills...
Svar
8
· Visningar
1 146
Senast: Inka-90
·
C
Foder & Strö Jag vet inte, men jag såg inget forum för enbart foderfrågor, men eftersom att min fråga ändå har med avel att göra, valde jag att lägga...
Svar
1
· Visningar
666
Hästvård Finns det några enkla metoder för att själv räkna ut sin häst's vikt? Är dessa viktband pålitliga? //Linda
Svar
11
· Visningar
1 235
Senast: Mitrolle
·
G
Hästvård kan hästarna få gult trådigt sekret när de brunstar??
Svar
5
· Visningar
1 289
Senast: pinky
·
Hästvård Vill gärna ha igång en diskussion med både rid- och travfolk. Var ligger skillnaden i ledinflammationer mellan ridhästar och...
2
Svar
21
· Visningar
2 373
T
Hästvård Jag undrar om någon har nåt tips på hur jag ska göra! Min häst (7 år) liksom "hänger" på bettet. Inte så att hon är stark och vill dra...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: FiaPiaLisa
·
F
Foder & Strö Vår hopphäst har kommit hem från en 2 veckorsvistelse hos känd hoppryttare. Jag tycker han har tappat både muskler o hull, de tycker han...
Svar
19
· Visningar
1 478
Senast: ang
·
Hästvård Mitt sto inseminerades 20.6, släppte ägget inom 24 dygn. Fyra dagar senare har hon två bölder som varar, mellan ganascherna. Inga andra...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Join Me
·
T
Foder & Strö Hej! Har börjat ge min häst 1/4 paket bakjäst (=12,5 g) för magens skull sedan jag läst tråden om fång här på buke. (Hon hade en...
2
Svar
21
· Visningar
7 140
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Hmm.. En i stallet ringde nyss och sa att han misstänkte att min häst hade urinvägsinfektion... Sa att han verkade ha svårigheter med...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Min ponnyhar dåliga hovar och veterinären sade att han kan få fång ifall han går på bete med rik sockerhalt. Han har "fångliknande"...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: hanoirocks
·
N
Hästvård Min häst har fått strålröta och jag har under en tid försökt tvätta med jod och även virkon. Men jag lyckas inte få bort det ändå och...
Svar
10
· Visningar
2 633
Senast: Ninne77
·
F
Hästvård Har ett 5-årigt halvblodsto som var halt igår när jag skulle rida. Märkte igent förrän vi började trava då jag tyckte att hon kändes...
Svar
11
· Visningar
4 424
Senast: Fillefjonkan
·
Foder & Strö Jag förstår noll av det här med höanalysen. Bara massa siffror och bokstäver. Kan nån förklara så att typ en 5åring skulle förså? :o...
Svar
9
· Visningar
1 427
F
Hästvård Ni som har hästar med pålagringar/förslitningar: 1. Var sitter pålagringarna/förslitningarna? 2. Hur länge har er häst haft det...
Svar
9
· Visningar
2 375
Senast: Empalie
·
Y
Foder & Strö Hej jag pratade med en av mina kompisar som också har hästar. Vi pratade lite om allt möjligt, men så kom vi in på hästarnas mat. Och...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: KillerQueen
·
B
Foder & Strö jag vet inte riktigt var tråden ska ligga, hör lite hemma på utrustning & lite foder ... men men ... jag funderar på & köpa en...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Senast: blohme
·
Foder & Strö Någon som har jämfört kraffts musli och mustangs musli? Eller någon som har åsikter om de enskillda?
Svar
2
· Visningar
656
Senast: KillerQueen
·
E
Hästvård Hästen opererades för två veckor sedan för griffelbensfraktur. Idag har det då som sagt gått 14 dagar och stugnena skulle tas bort...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: emgard98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka