Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag står här i valet och kvalet med att ta bort min gamla ponny. Vill höra vad andra tycker att jag bor de göra. Det är ett tufft...
Svar
11
· Visningar
1 899
P
Hästvård Min unghäst har nu under början av betesperioden fått svullna lymfkörtlar. Vad tycker ni jag ska göra? Mvh _Pandora_
Svar
7
· Visningar
1 468
Senast: _Pandora_
·
A
Foder & Strö Har äntligen fått analysen nu o håller på o räkna. Men mineralerna, där står analysen angiven i %. o det står inte om det är per kg...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Kirre
·
Hästvård vad kan det bero på att hästen har gallor i kotsenskidan i endast ett ben? Det är travaren som fått det rätt plötsligt, höger bak...
Svar
19
· Visningar
4 755
Senast: Youmeoh
·
L
Hästvård Min ponny har haft svullet juver(sto) nu i ca. 1vecka. Hon har inte ömmat eller liknande. Hon är svullen framför båda spenarna, det är...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: Lisaaa__
·
Hästvård Jag har haft någon tråd om detta tidigare, men drar bakgrunden här igen. Min 15-åriga häst började hosta i mars, vid igångsättning. Vi...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Flummflicka
·
Hästvård min kille fick ett stort sår i karleden för ca ett par veckor sedan. han stog då med kraftigt svullet ben ända upp till hasen. efter ett...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: Netted
·
L
Hästvård Hejsan! Jag tänkte höra lite vad ni andra gör. Har ni regelbunden massör ute? Använder ni magnet av någon form till era hästar? Min...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: Lantlolla
·
A
Hästvård Hejsan! Jag har tack och lov inte haft någon häst med fång eller liknande men försöker följa med så gott det går i diskussionerna...
Svar
3
· Visningar
1 619
Senast: Ashira
·
L
Hästvård Min häst är en unghäst, och har gått med samma hästar hela sitt liv.Men jag hade tänkt ha honom vid min stuga, där finns det redan 2...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Linker
·
L
Hästvård Om hästen får gallor när den går på bete, ska den ha lindor då lr ska man bara linimentera? Ska man linimentera varje dag? Jag har inte...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Linker
·
A
Foder & Strö Vilket foder tycker ni har gett bast resultat muskelmassigt? Vilket foder ar bast om hasten behover mkt energi och ar i stort behov av...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: arabia
·
S
Hästvård Är det fler som varit med om att sko sin unghäst och sedan får den kotledsinflamation? Enligt vet skulle det vara vanligt... Kan man...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej... Jag fick idag veta att ens häst i stallet har bamsefötter och pytte lite karp? Vad är karp för någe om jag får fråga? :S...
Svar
10
· Visningar
5 463
Foder & Strö Vad på ett ungefär kan en rundbal hösilage väga? Säg torrsubstans på ca 60-65%.
Svar
8
· Visningar
10 456
Senast: prallan
·
D
Foder & Strö Ska nu sätta igång min häst efter en månads vila (har ridits LUGNT ungefär 2 gånger i veckan). Hon går på bete men ska snart ridas fem...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Piraja
·
J
Foder & Strö Hej, jag undrar hur jag ska göra, jag lät vila två stycken hagar, men nu snart vill jag släppa upp hästarna där igen. Jag har hittat...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Centaur
·
P
Hästvård Mitt sto gick omkull när hon var 1 år, fick en fraktur på ryggraden, men innan de hade hittat frakturen gick hon ute på lösdrift, gick...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: prallan
·
Hästvård Hade min veterinär ute för att vaccinera hästarna nu i veckan så då passade jag på att fråga om min häst fina ink som han har i pannan...
Svar
1
· Visningar
663
Hästvård Min shettis har fått (haft dom ett tag) lite bulor under manen. Det är små upphöjninar på huden. Det är inget som flagnar. Men han...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: sanna____
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31