Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Nu börjar jag bli riktigt ledsen... Jag köpte en riktigt trevlig läromästare i dressyr på 17 år för tre månader sedan. En riktig...
Svar
14
· Visningar
1 461
Senast: Tussinussen
·
Foder & Strö Så står jag här hemma med en 1 årig hingst. Han behöver såklart ett bra foder men vägrar äta vad jag än serverar. Allt från havre till...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: nexxa
·
B
Hästvård jag gjorde ett eget flugmedel föra sommaren men jag hittar inte lappen. Jag vet att jag hade vatten olja vitlök och citron. Men hur...
2
Svar
24
· Visningar
7 725
Senast: SoCameA
·
P
Foder & Strö heejhej.. JAg skulle behöva lite tips och råd kring fodrig av hästarna. Är inte så haaj på det där själv . Vad är det bästa att ge...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: pinky
·
Foder & Strö Som ni kanske förstår på rubriken så undrar jag lite om halm. Kommer inte underfund med vad det är för nytta med det. Men något bra...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Kaki
·
C
Hästvård I affären sa de att det finns två sorters Speedway Leg Paint, den ena utan karenstid, den andra, lite starkare, med 96 timmar karens...
Svar
4
· Visningar
1 688
Senast: BitterAss
·
B
Hästvård I aug. förra året (06) skadade min 3-åring sig i hagen, ådrog sig en rejäl hälta hö fram och vi åkte till klinik efter några dagar...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Min nya häst har väldigt lös avföring och jag vet inte riktigt vad jag kan göra... Är inte så hajj på det här med olika sorters foder...
Svar
19
· Visningar
1 588
Senast: Total
·
Foder & Strö Vad finns det för några foder som innehåller mindre kolhydrater? Står det på innehållsförteckningen? Massor med tips tack :bow:
Svar
15
· Visningar
2 781
·
T
Foder & Strö Vad skulle ni rekomendera för tillskott i foderstaten till en fånghäst som nyligen även åkte på korsförlamning? Det hon äter för...
Svar
7
· Visningar
1 421
·
K
Foder & Strö Är ute efter hö som inte är så näringsrikt till min lättfödda fånghäst. Fundrar på att köpa hö som är gjorts i år av vall som inte slogs...
Svar
13
· Visningar
1 253
Senast: kali
·
Foder & Strö När jagar man sådant, alltså "skördas" det i samma veva som den vanliga halmen eller ? Vad brukar priset på sådan ligga på här nere i...
Svar
4
· Visningar
2 387
Senast: kali
·
Hästvård Jag blev lite fundersam här. Min pålle är just nu under behandling för strålbenshälta (pålagringar) o då när jag o min vet diskuterar...
Svar
12
· Visningar
2 045
Senast: MoQ
·
L
Hästvård Nu vill jag ha massor med tips vad man kan göra för att banta en tjockis ponny ... Får se om jag kan ta några bilder på tjockisen idag...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: L1ll4n
·
C
Hästvård Hej! Under våren har jag haft en medryttare på min häs p.g.a att jag har varit borta och pluggat. Det har gått jätte bra för dom, men...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Smalle
·
Hästvård Det kan val hastar inte fa om dom inte har haft fang?:crazy: /KT
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Sar
·
A
Hästvård Ena hästen har fått några kala hårlösa fläckar ett par cm. under mankammen. Det verkar inte som om det kliar, och inga av de andra...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Tracyblue
·
Hästvård Var ut till min olycksdrabbade pålle precis. I onsdags upptäckte jag honom med ett skrapsår på frambenet och svullen ganska högt upp...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: Mysaan
·
Hästvård Min häst har ju fått fång för en vecka sedan och fått finadyne (?) men har inte blivit spec, bättre. Hon ska vara i en vecka, sedan ska...
2
Svar
21
· Visningar
3 753
Senast: _Runaway_
·
M
Hästvård Hej,såg idag när jag kom ut till stallet att min häst har fått en illa spark på ena bakbenet.Har använt jodspray samt blåspray men...
Svar
4
· Visningar
1 981
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31