Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Har en halvblodshäst som är väldigt lätt att hålla i hull men som på samma gång behöver energi för att vara någorlunda framåt när man...
2
Svar
31
· Visningar
2 561
Senast: hanoirocks
·
L
Hästvård Jag har hört att lakritsrot ska vara bra för hästar som har problem med luftrören, andning hosta osv.. Min häst är nämligen en sådan...
Svar
9
· Visningar
4 568
Senast: HelenaHandberg
·
H
Foder & Strö Jag har en fd varmblodstravare på 6 år, och ca 170 hög. Hon rids ca 6dagar i veckan, tränas både i dressyr och hoppning, och även...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Camigween
·
C
Hästvård hej hej testar att skriva igen , eftersom jag inte fick nåra tips på min förra tråd :) min häst som ja har haft i cirka 2 ½ månad stog...
Svar
14
· Visningar
1 052
Senast: renatechampion
·
T
Foder & Strö Hej, Hur mkt hö äter en fölis på 6 mån och uppåt? Går det åt lika mkt som för de vuxna hästarna eller? En liten undran då man ska...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: TinkerTant
·
Hästvård Hur gör ni med flughuvor och flyveils på hästar som går ute dygnet runt? Har ni dem på hela tiden eller tar ni av dem under natten...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Mooch
·
Hästvård Fbldonnan är skodd av samma hovslagare sen hon köptes i nov (och han har skott längre än så åt mig). Probleme har aldrig uppstått innan...
Svar
15
· Visningar
2 616
Senast: Alexandra_W
·
D
Hästvård Är det fler än jag som snart plockar in pollen från betet?? Här nere i Skåne regnar det vareviga dag. Släppte hästen på bete till...
2
Svar
23
· Visningar
1 717
Senast: simple_cow
·
S
Foder & Strö Kanske ligger denna tråden fel, men då kan ni gärna flytta den till rätt plats, men jag hittade inget annat och det har ju ändå med avel...
Svar
9
· Visningar
973
Senast: Sevlan
·
Hästvård Finns detta att få tag i här i Sverige? /Maria
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Boj
·
Hästvård Ja, då börjar jag leta hovslagare igen med tungt hjärta. Hästen som ska verkas är en liten ponny som går på lösdrift. Hittills har jag...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 019
Senast: _Sarah_
·
Foder & Strö Har en valack (vbl travare på 15 år) Folk i min närhet tycker han är lagom, själv tycker jag att han kunde ha några kilo till - det...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Masse
·
Hästvård Vet att det redan finns massa trådar ang. detta ämne, men de är så långa och innehåller så mycket smutskastning så jag orkar inte läsa...
2
Svar
23
· Visningar
5 243
Senast: Iser
·
Hästvård Vad är det för skillnad på Rhinovirus typ I och II? Någon som vet
Svar
4
· Visningar
891
Senast: juvelen
·
U
Hästvård vågar man ge detta? eller ska man utesluta förkylning o sånt innan man testar? nån som har testat? min häst hostar lite vid ridning...
Svar
3
· Visningar
1 541
Senast: Mammamy
·
Hästvård Idag har min pålle (valack 11 år) blivit behandlad med tildren mot pålagringar i strålbenet. Det hela gick väldigt bra o han var...
2
Svar
25
· Visningar
3 148
Senast: Empalie
·
N
Hästvård Jag måste bara dela med mig av den värsta broms-attacken jag någonsin upplevt.:eek: Gick ut till hästarna för att kolla vatten osv...
Svar
10
· Visningar
1 728
Senast: zamira
·
D
Hästvård Mitt tinkersto har fullt med sår å skit i manen. :( Hon har både exem och "vanliga" bett av flugor. Är det någon som vet hur man lätast...
Svar
6
· Visningar
1 397
Senast: Thora
·
Hästvård Kära Bukefalister nu behöver jag er hjälp, ska försöka göra en lång historia kort. För 1,5 vecka sedan när jag kom ut till stallet var...
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: zeppelin
·
Hästvård min häst har haft dåliga hovar under de 14 år vi haft tillsammans. jag har provat både med och utan skor, mest har han haft skor. han...
Svar
17
· Visningar
1 732
Senast: LuckyBoy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka