Hovslagare stå ute och verka?

Sv: Hovslagare stå ute och verka?

*kk*
Våran hovis var ute hos oss i förrgår, han valde att stå ute för det var fint väder... knäppskalle... :D

Sv: Hovslagare stå ute och verka?

Jag säger så här min hovslagare har inget emot att stå ute och sko och verka men då på plan mark, vinter som sommar.
Har en häst som enbart verkas och en annan som bara skos fram sommar och runt om vinter. Något som är upp till honom som hovis. Nu är det också så att jag nyss flyttat mina hästar och snart kommer det att byggas ett stall så han också kan stå inne nog för att jag vill påpeka att han tar allt väldigt naturligt och gör de bästa av situationen. Det är klart att det bästa är om man har ett gjutet stall med riktigt plant golv men har man ej detta får man göra det bästa av situationen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 378
Senast: Bison
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 784
Senast: AbCdE
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 876
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Är lite förbryllad över en grej idag. Vi har bilat runt och stannade idag till på ett ställe längs Göta kanal för att kolla slussning...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 682
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka