Betesgång o detta eviga regnande

Sv: Betesgång o detta eviga regnande

Min får gå kvar ute. Så länge det inte blåser och regnar konstant får hon gå utan täcke också.

*knapplån*

Vi tog in våra en natt för nån vecka sen, då det regnade otroligt mycket. Hästarna ville inte alls in och samarbetade inte för fem öre. Så våra får fortsätta gå ute, och de har täcken på sig när det regnar.

kl

Mina går ute, unghästarna utan täcke och ridhästen med täcke för jag vill inte att hon blir kall o stel. Fördelen med allt regn är ju att grusvägarna blir mjuka o fina att rida på! De brukar ju vara stenhårda på sommaren annars.

Det är ju inte så kallt trots allt och de hinner torka upp lite mellan skurarna. Dessutom har de gott om gräs så de verka ganska nöjda med att vara ute trots regnet.

*KL*

Min går ute.. Nu regnar det visserligen inte så mycket här men när det regnade konstant för några veckor sen fick han stå inne några nätter för att torka upp lite:D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 483
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 492
Senast: Och_Aye
·
Z
Hästvård Hej. Pga mitt misstag att tro att gräset var nog i sommarbetet gick Crow ner alldeldes för mycket.. och snabbt. :/ Såg ju dem varje...
Svar
18
· Visningar
2 264
Senast: helenat73
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 577
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka