Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Såg en annons där hon sitter på en två åring född mars05. Jag tycker det är aldeles för tidigt. Vad tycker ni?
2
Svar
29
· Visningar
2 910
Senast: Isa
·
B
Hästvård Ja, då var det dax att börja planera för hösten....Hö eller ensilage? Någon som har en uppfattning om hur vanligt det är med botulism...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Sazalamel
·
E
Hästvård Min häst blev opererad för griffelbens fraktur för 3 veckor sedan, I måndags skulle bandaget bort och nu är hon svullen nere vid kotan...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: emgard98
·
Hästvård Min hästs bakhovar är så sönder nu så det knappt finns något kvar att spika i :( Hovslagaren säger att han kan lägga på technovit...
2
Svar
23
· Visningar
4 123
Senast: rocki
·
H
Hästvård Min ena ponny har fått många små konstiga torra "knottror" på mulen, jag har ingen aning om vad det kan vara och har aldrig sett något...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Hosianna
·
F
Hästvård -hejsan. Mitt varmblod "Blosan" har fått bulor på halsen & magen & ganaschen. Jag evt itne ALLS vad det är. Först trodde jag att han var...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: rocki
·
S
Hästvård min ponny är sedan den 18de juni halt på höger bak han är också väldigt svullen ungefär där kotan är. svullnaden har inte gått ner och...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: _satelit_93
·
P
Hästvård Hej, i detta tråkiga o regninga väder har ju så klart min stora goa häst fått mugg. Har tvättat me såpa o vatten innan, o sedan smörjt...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Tussinussen
·
Hästvård Hur lång tid tar det innan en inflammation efter ett sömstick/sömtryck ger med sig? Hovslagaren drog av skon ca 7 dagar efter skoningen...
Svar
6
· Visningar
5 104
Senast: Bewelinn
·
Hästvård Min mamma stod glatt i bikini & skulle sätta på lite hjorthornsolja på min ursnälla shettis, självklart kom två rådjursbockar störtande...
Svar
13
· Visningar
16 072
Senast: Bonville
·
T
Hästvård Pålle är ordinerad fenylbutazon i 10 dagar. På rec står bara 2 påsar dagligen. Ska han då ha båda dem samtidigt eller en påse morgon och...
Svar
10
· Visningar
1 445
Senast: ponytails
·
H
Foder & Strö När jag gör foderstatsberäkning får jag alltid för låga selen värden och rekommenderas att tillsätta extra selen. Grovfoderanalysen...
Svar
15
· Visningar
1 989
Senast: cristobal
·
Hästvård Förr en herrans massa år sedan, dryga 8 år kanske, fick jag min första häst och stod då uppstallad tillsammans med en äldre man med...
2
Svar
31
· Visningar
2 578
Senast: arabia
·
S
Hästvård Min ponny har jättelånga sporrar vid karleden, är detta normalt ? Jag har inte sätt sånt innan, och vet inte vad jag ska göra...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: straaawberry
·
Hästvård Hallå!! Måste bara få fråga om någon har samma problem som jag med sin häst. Jag skaffa min tös för 2år sedan i oktober. Ända sen då...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Molin
·
Hästvård Hoppas att jag kan få lite råd av fånghästägare.....våran russ fick diagnos fångkänning förra veckan, han var inte i värsta...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: Tussinussen
·
B
Hästvård Hejsan. Nu har hästarna gått på bete ½ månad. Dom verkar må bra & trivs bra med sin megahage. För ca 1 vecka sedan kom det ett nytt...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: fragan
·
J
Hästvård I fredags när jag skulle ta hem hästarna från betet upptäckte jag att min ena häst (varmblodssto, 18 år, pensionär) hade jättesvullna...
Svar
12
· Visningar
2 899
Senast: Krifra
·
Hästvård Visst är det olagligt att ha en häst alldeles själv? Det vill säga utan några kompisar att varken se elelr komma i kontakt med?
Svar
4
· Visningar
793
Senast: pinky
·
Hästvård Mitt sto tål verkligen inte flugor! Går hon utan täcke en enda solig dag så har hon nässelutslag direkt. Var ut och hälsade på henne...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: AnnikaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka