Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan inte bestämma mig för om jag är ett fjolligt våp eller inte ;) Iom fbldonnans konvalescens så står hon och valacken i sjukhage...
2
Svar
26
· Visningar
2 929
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hade vet hos min häst idag för att kolla på en knöl innaför ena ganaschen, där lymfknutan sitter. Det var en böld men hon trodde inte i...
Svar
4
· Visningar
1 216
Senast: Valkyr1a
·
A
Hästvård Hur "klassar" man eksem? Ibland läser man, i te.x annonser att hästen har "lindrig" eksem. Men, vart går gränsen för lindrig och...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: flashlight
·
I
Foder & Strö Nu behöver jag hjälp med att få förklarat hur man ska salta storbalar med hö. Går det att salta efter att man har rullat dem och kört in...
Svar
2
· Visningar
1 988
Senast: Ninne77
·
S
Hästvård Vad gör jag om min häst har fått hovböld ?
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: SaraXX
·
V
Hästvård Hej såg igår att min häst stråle har gått av.. cirka 2,5 cm. det ser precis ut som om någon har kapat av en bit. brukar det hända så...
Svar
5
· Visningar
1 664
Senast: Vikkan
·
Hästvård Var inne på kliniken för några veckor sedan, där konstaterades hälta på tre ben, kotledsinflammation som antagligen beror på...
2
Svar
30
· Visningar
2 706
Senast: Oxxx
·
Hästvård Min erfarenhet av dessa är mycket begränsade och jag undrar om ni kan dela med er av vad ni vet. Är det något som andra hästar tar...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Wentona
·
Z
Hästvård Hur tillförlitliga är böjprov egentligen? Vågar man vara säker på att det inte sker någon illasinnad aktivitet i benen då böjprovet...
Svar
8
· Visningar
1 226
·
Y
Hästvård Är det vanligt med e-vitamin brist hos hästar?;) Min polle har nyss blitt dräktig och läste på något tillskott att om en häst har...
Svar
5
· Visningar
840
·
F
Foder & Strö Hej! Jag hittar ingen trad som passar, så jag skriver en ny. Mitt fullblod tappar i vikt på betet, vilket foder är bäst att...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Zena
·
K
Hästvård Lite frågor bara :angel::angel: Om man ska schamponera in pållen med grönsåpa ska man späda ut det med vatten? Isf hur mkt? Ska...
Svar
12
· Visningar
1 728
Senast: aztro
·
L
Hästvård Hejsan! Jag har ett korsningssto (eng.fbl/am.vbl) på 12 år som inte verkar vilja bli frisk. Nån som har en idé om vad det kan vara...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Alexandra_W
·
Y
Hästvård Min häst har precis vatt på insemination. Hon har varit där i 4 veckor och blivit undersökt 3ggr per vecka. Hon kom hem igår. Och när...
Svar
4
· Visningar
669
Senast: Bison
·
N
Hästvård Hur "seriöst" tar ni det? Hästen går ute dygnet runt så det är inte pga stillastående. Benen är varmare vid varmt väder och nästan helt...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: Ashira
·
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst lusern. Man ska ju vara försiktig med foderbyten speciellt för en häst som har haft fång. Nu undrar jag hur...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Lollo_ok
·
L
Foder & Strö Jag ska precis flytta min häst till ett nytt jätte mysigt stall men jag har ett bekymmer. I det nya stallet ingår foder enligt följande...
2
Svar
22
· Visningar
1 602
·
L
Hästvård Förra sommaren gick min häst på bete i nästan 2 månader. När jag tog hem honom igen hade han gult kladd i ögonen, som jag antog berodde...
Svar
10
· Visningar
10 167
·
C
Hästvård Min pålle har börjat slicka på allt metallaktigt i stallet. Tar detta som ett tecken på att han har brist på något i fodret... Känner...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag behöver ett tunnt täcke till min häst när han är svettig efter ridning! Annars har han inga täcken, så det får inte va nåt bökigt...
Svar
10
· Visningar
929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!

Hästrelaterat

Tillbaka