Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö dom pratade på tv om den stora mängden sniglar som har blivit i år och därmed problemen med silage.....blir massor av sniglar inplastat...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Okej, detta låter säkert urtöntigt.. men. När ska man använda sig av elastiskt linda/gasbindor/hårdrullad bomull/kompresser? Jag...
Svar
8
· Visningar
4 034
Senast: Nate
·
Hästvård Var borta och kollade på en hage som hästarna inte gått i på ett tag. Ojoj vad det vuxit till!! :crazy: En del älgört fanns där, men...
2
Svar
20
· Visningar
8 073
Senast: smulemor
·
M
Hästvård jag har gett mina hästar det flera ggr men alltid i halsen. Nu har hon fått en penicellin utskriven där hon ska ha dels i halsen, dels i...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: lundsbo
·
T
Hästvård jaha, då var det dags! Ska åka till veterinären för förhoppningsvis kunna reda ut lille hästens hälta... han är halt, eller var...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: lundsbo
·
Hästvård Valacken har fått ett sår på benet, och är nu rejält svullen i hela benet. Tur i oturen har vi en veterinärtid imorron, så det löser sig...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Trissa
·
U
Hästvård om man har haft liniment på morronen och sen ska linda med BoT över natten...finns de någon risk för att blistra då? eller borde man...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Zandrah
·
Hästvård Har ju sto med föl på fem veckor nu och hagen de går i börjar tunna ur lite men frågan är hur jag ska göra för bästa maskförebyggande...
Svar
7
· Visningar
904
Senast: Madick
·
Hästvård Hittat en kanonbra salva som jag bara måste tipsa om... Agrysan Pattesalve! :banana: Skit bra till presic allt: solskador, sår, mugg...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Ingela_S
·
M
Hästvård Idag har det regnat hela dagen. Det blåser inte, är 14 grader varmt men regnar oavbrutet sedan tidigt i morse. När jag tog in hästen...
2
Svar
37
· Visningar
5 087
Senast: zeus
·
S
Hästvård Unghästen har lyckats "trycka" in en bit av hoven, de är på insidan på h.f och på undersidan av hoven är de som att de har tryckts...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: smultronglass
·
C
Hästvård Mina hästar har tjock man båda två och jag skulle gärna få manarna lite mer eleganta och fina:angel: Hur gör ni när ni tunnar ut...
Svar
8
· Visningar
1 750
Senast: supergladis
·
J
Hästvård hur ska jag göra, min pålle står på ett stort bete med tillräckligt mat och idag när jag stod där en stund och tittade på honom, då vips...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: loch
·
L
Foder & Strö Hej! Hur gör ni med mineraler när hästarna går på bete? Jag har alltid haft en "mineralbalja" stående och har utgått från att...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: sassiball
·
N
Hästvård Ja, helt ny här så mobba inte om det blir fel ;) Min D-ponny hade mugg hösten -06. Tvättade då med lactasyd och pillade skorpor och...
Svar
12
· Visningar
1 548
Senast: Lavinia
·
C
Hästvård Ni snälla, kunniga Bukefalare, kan ni ge mig lite kunskap om vargtänder. Vad måste man göra, samt vad måste man inte göra. Har hästen...
2
Svar
23
· Visningar
2 161
Senast: Girasol
·
Foder & Strö Börjar med att säga att hon är avmaskad men banminth (stavas?) för ca 3 veckor sedan. Fullblodet går ner i vikt nu, fooort. Ioförsig...
2
Svar
28
· Visningar
2 365
Senast: Messy
·
Hästvård Vad är rimlig kostnad för hopsyning av ett ca 10cm långt sår( en sex,sju stygn och ett dränage),inklusive medicin och bandage?
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Nate
·
J
Hästvård Vad gör man åt hästar som är lite ömma i ryggen? Kan man få lite tips..??
2
Svar
32
· Visningar
2 410
Senast: Messy
·
I
Hästvård Min häst är jätte stel när han rör sig, han har vilat sen i vintras. Jag fick hem honom för 3 veckor sen, och sen dess är han riden...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Isbel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare