Vargtänder, måste, måste inte.

Sv: Vargtänder, måste, måste inte.

du kan ta ut distrikt veterinären o få det gjort.

Tack för Alla svar! Jag blev klokare och det har slutat snurra runt i huvudet hur jag ska göra.

Eftersom han är 6 år. Och han inte har besvär, som Veterinären bedömde vid besiktingen. Och de är stora, så jag tror inte de växer mer (?)
Så tänker jag att nästa år ska han vaccineras, och då kanske man kan ta "2 flugor i en smäll".

Torbjörn är humantandläkare och även utbildad inom djurtandvård, men "hästtandläkare" som yrkesterm existerar inte. Om det är han du tänker på så jobbar han tillsammans med och utbildar veterinärer, både inom Sverige och utlandet, och alla jobb på djur utförs med närvarande veterinär.

Hej
Ang. ALE Djursjukus så kommer det hem en vetrinär/"tandläkare" som kan fixa tänderna hemma, men inte "dra" vargtänderna. Detta för att ha tillgång till klinikens tillgångar. Vi har haft henne hemma för att kolla över 4 hästar och två av dem skall ner snart och "dra" vargtänderna nere på kliniken.

Vi plockar vargtänder så fort vi upptäcker dem. Ibland kan det vara så att den finns men inte har brutit igenom tandköttet. Vi tar ut dem då också eftersom bettet kan trycka iallfall om den ligger precis under. Beroende på hur det ser ur så tar vi en del på kliniken medan vår distriktare som spec. sig på tänder tar en del här hemma.

När vi kastrerar unghingstarna så brukar vi slå två flugor på en gång och plocka ut dem medan de ligger ner....

Gira :banana:

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 036
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 888
Senast: Lavinia
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
644
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd