Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har hört att ekollon ska vara väldigt giftiga för hästar. Är det så? Någon som har nån erfarenhet om det? Är resten av trädet också...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Masse
·
Foder & Strö Vilka foder fungerar bäst för en insulinresistent häst? Förutom grovfoder.
Svar
1
· Visningar
802
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad på linfrökaka, linfröpellets och linfröolja? I effekt på foderstaten menar jag. Om man skall skapa en...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: SaraXX
·
Hästvård Hej!!! Har funderat lite på en sak och undrar om ngn vet .. Om man gett pencillin "sprutat" hästen och kuren är avslutad hur långt...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: annso80
·
R
Hästvård Jag undrar om det finns någon som har någon erfarenhet av användningen av medlet "vetranquil"? Fungerar det? Jag har en liten häst...
Svar
7
· Visningar
1 429
Senast: Robbie
·
Hästvård Trådbombar lite ;) Jag vet att det är exakt samma verksamma beståndsdel (acepromazin) i både plegicil, vetranquil och sedalin...
Svar
12
· Visningar
3 443
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Min häst tar olika långa steg med sina bakben. Hon tar längre steg med höger bakben än med vänster! Hon har alltid gjort så, men varför...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: remmis
·
Hästvård Är så deprimerad, måste bara skriva av mig. Vet inte om jag lägger tråden på rätt ställe! I vintras så upptäckte vi att min...
2
Svar
26
· Visningar
3 058
Senast: zavannah
·
Foder & Strö ja eller inte tunn kanske men känner att jag behöver ge lite extra. Han brukar bli lite tunn varje sommar innan vi får hem honom igen...
Svar
14
· Visningar
919
M
Hästvård Hejsan, Min ponny har börjat hosta. Han har alltid hostat (1-2) gånger i början på en ridtur sa hästägaren vi köpte honom av. Men nu...
Svar
9
· Visningar
1 088
Senast: Moja
·
Hästvård Har en diskussion med en vän och undrar om någon kan hjälpa oss. Hur många cm torv/spån bör det minst vara i en box? Och hur påverkar...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: Gretha
·
T
Foder & Strö Ska börja med ett nytt foder till min gosse och ska komplettera med antingen havre eller korn. Men vet inte vilket som blir bäst. Han...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Light
·
K
Hästvård vänder mig till er bukare då jag sitter i en situation som jag inte riktigt vet vad jag ska göra. för två år sedan köpte jag en...
Svar
8
· Visningar
1 640
Senast: Piraja
·
Hästvård Hästen ömsar skinn! :eek: Helt ofattbart! Visst är hon lite som en orm till sättet, slug och allt, men jag trodde inte det skulle gå så...
2
Svar
25
· Visningar
2 511
Senast: Björk
·
Hästvård Min stackars pålle har fått sadelknutor, eftersom hans puckade matte (jag) inte kände igenom sadel ordentligt efter omstoppningen, den...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: smurfis
·
Hästvård nu är de kostaterat spatt på bägge bak, aktiv hette de så tro? hästen var idag på kliniken mer halt än han var för nästan tre veckor...
Svar
9
· Visningar
1 426
Senast: sarah81
·
M
Hästvård Har en ny bekant vars häst nyligen fick diagnosen spatt. Den har aldrig haltat utan varit stel och gått lite orent på slutet. Kommer...
Svar
1
· Visningar
849
·
Hästvård Ja, ni ser frågan. Vilka sympton kan man se för spatt?
2
Svar
26
· Visningar
3 466
·
M
Hästvård Hej, nu är det så att min häst råkade fastna i leran igår. så skon hade hamnat snett och den ena sidkappan stack in i hoven...(typ vid...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: BlueBell
·
B
Hästvård Jag har ett paint föl som de vita fälten svullnar upp på när den är ute i solen. Har någon annan några erfarenheter? Den kan inte vara...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: _Eva_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka