Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Nu har jag ett stort problem som jag hemskt gärna vill ha hjälp med. Min häst (halvblodssto 18 år) som går på sommarbete i en stor hage...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: malin~alenstal
·
S
Hästvård Jag kan INGENTING om sånt här. Vad är skillnaden? Vad händer om de får de? kan man rida & träna som vanligt?:crazy:
Svar
5
· Visningar
1 446
Senast: Bonville
·
M
Hästvård Har ni något bra tips på en lite mer avancerad bok om hästens anatomi med utförliga bilder (kanske någon som används av...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: oki
·
A
Hästvård Jag och en kompis har funderat på att ha våra hästar på lösdrift i vinter. Nyfiken på för och nackdelar med detta. Tillgång till box...
Svar
7
· Visningar
3 248
Senast: Mysen
·
Foder & Strö Har ett 3-årigt fbl som går på bete (ute dygnet runt). Han "stödfodras" en gång om dagen (har tyvärr inte möjlighet att göra det fler...
Svar
8
· Visningar
837
Senast: fleur
·
C
Hästvård Jag har en liten fråga som jag hoppas att ni här kan svara på. Det är det är med nedkylning utav en svullnad? Jag har en häst i stallet...
Svar
1
· Visningar
779
M
Hästvård Hejsan, Min häst hostar ca 5 gånger? innan jag kommit igång och börjat rida. Har tänkt förut att det nog inte är något farligt...
Svar
8
· Visningar
1 183
Senast: Chaq
·
Foder & Strö Är på jakt efter att bra foder som får lite fart på min dressyrhäst... Jag vet att man inte kan förändra hästens naturliga sätt och...
Svar
11
· Visningar
1 143
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Hoppas kunna få bra svar på dem här. Kan man på något sätt förhindra eller lindra träningsvärken på hästen. Ska tävla 3 dagars...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: Totola
·
K
Hästvård halloj, :) jag har en islänning som alltid har haft eksem, förra ägaren trodde att det blev värre utav gräset, men jag vet att det inte...
Svar
15
· Visningar
1 452
Senast: Boj
·
Foder & Strö Någon som vet vad Krafft Rehab innehåller? Jag menar inte näringsmässigt utan vilka ingredienser som finns samt hur mycket av respektive...
Svar
18
· Visningar
1 150
Senast: Minelli
·
H
Hästvård Vad heter löksoppa egentligen? Löksoppa känns inte som det riktiga namnet, likadant känns det som om att DMSO4 inte är riktigt rätt...
Svar
10
· Visningar
1 736
Senast: Tora
·
Hästvård ojoj va människor blir dumma av att gå på dessa kurser. "ajg har gått på 2 helg kurser, jag kan verka min häst själv å ja vet hur."...
2
Svar
24
· Visningar
2 336
Senast: Ashira
·
C
Foder & Strö Ger ni era hästar någon olja som fodertillskott? Vilken olja i sådana fall? Hur mycket till hur stor häst? Har oljan den verkan ni önskar?
2 3 4
Svar
71
· Visningar
15 192
Senast: Colombia_Girl
·
Z
Hästvård Hur vet man om en häst har sommarexem? Vad är dom första symptomen?
Svar
2
· Visningar
688
Senast: hillevie
·
M
Hästvård Nu har jag fått reda på att hästen har kotledsinflamation på båda fram. :( Så jag funderar på att köpa BoT och använda tills hon ska...
Svar
14
· Visningar
1 290
Senast: My Beauty
·
K
Foder & Strö Hejsan! Jag har funderat på att ev. skaffa en häst på foder eller köpa en egen. Och nu har jag lite funderingar kring det. Jag skulle...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: _Runaway_
·
F
Hästvård Hur många vaccineringar krävs, innan hästen har ett fullgott skydd? Vad kostar det ungefär?:)
Svar
4
· Visningar
699
Senast: My Beauty
·
Foder & Strö Vilka märken säljer omelasserad sockerbetsprodukt? Jag har hört att flera märken säljer det och den enda jag känner till är Dodson &...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: supergladis
·
T
Hästvård Hur har ni rehabiliterat era hästar som har haft inflammation i hovlederna? Tar tacksamt emot alla tips och goda råd! Hur länge vila...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Trampe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Födda-24