Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård hejsan! i dag när min medryttare på min häst tagit in hästen och sadlat så började hästen att skaka något kopiöst i baken uppe vid...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: borienburk
·
Foder & Strö Jag fodrar med Kraffts Lucern Hackstrå. Men behöver jag oroa mig för att det innehåller melass :confused: Varför är många negativa till...
Svar
6
· Visningar
2 129
Foder & Strö ska man blötta pellets lusern eller ska dom få det torrt...?? vilket är bäst..??? :confused:
2
Svar
30
· Visningar
3 153
Senast: KillerQueen
·
S
Hästvård Min ponny har fått en konstig knöl på höger framben. Upptäckte den igår. Knölen är stenhård och är strax under knäet. Han har inte ont...
Svar
8
· Visningar
5 083
Senast: Skippy
·
Hästvård Nu har nog min häst åkt på mugg. Hon är precis skorpig/skorvig på alla fyra karlederna. På bakbenen är hon även skorvig ända upp till...
Svar
12
· Visningar
1 986
Senast: jenny82
·
L
Hästvård Hej! Jag tror jag har kommit på varför min häst rasar på somrarna och är fet på vintrarna.. Hon vandrar runt hela tiden i hagen...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Love_Maya
·
Hästvård Min äldre halvblodsvalack (17 år) som är i full tävlingskondition, tävlas lättare klasser dress, hopp, har under de senaste sex veckorna...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: tgd
·
L
Hästvård Någon som vet hur man gör om dom finns på åkern och man har tänkt att ensilera?
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Klarsson
·
B
Hästvård Snälla kan ni inte skriva lite solskensrader om hästar som alltid varit friska??? Helt ärligt börjar jag bli avskräckt från att köpa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 078
Senast: Totola
·
L
Hästvård Jag skrev för någon månad sedan om min häst som hade böjprovsreaktioner i båda kotorna och knäna fram och behandlades med kortison utan...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Dahlia
·
G
Hästvård Tror ni att ett varmblod skulle passa i stubbman? Jag hade gärna viljat testa men vet inte om han skulle passa i det, men hans man ser...
Svar
18
· Visningar
2 887
Senast: Totola
·
S
Hästvård Finns några trådar om fång som jag försökt läsa igenom. Dock finns det ingen som talar om hur man märker att hästen fått fång eller...
2
Svar
23
· Visningar
1 864
Senast: turbofling
·
Hästvård Jag tror att min häst är döv. Problemet är att hon dessutom har grå starr så jag vet inte om hon ser så värst bra heller. Hon upptäcker...
Svar
9
· Visningar
2 095
Senast: yazmin
·
S
Hästvård Min ena häst drabbades av fång i lördags. Känns som en djungel att få något grepp om detta. Jag ska träffa en annan veterinär på...
2
Svar
25
· Visningar
4 463
Senast: Immer
·
Hästvård Hola, Försöker febrilt få tag på Vet men ännu inget svar. Någon som har några omedelbara reflektioner??? Riden igår...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: _Eva_
·
Hästvård Okej, jag vet att det här är jätteuttjatat. Men ändå: Om min häst har ett litet blodigt sår, vad ska jag då göra rent med och varför...
Svar
10
· Visningar
2 373
Senast: LittleSnillet
·
Foder & Strö Vart tusan kan man hitta återförsäljare av detta foder? Min häst funkar otroligt bra på det men jag hittar ingen att köpa av!! :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Estivuz
·
Hästvård Vår åring har fått nått konstigt på nedanför munnen: Någon som har en aning om vad det kan vara? Det var ett litet märke först, och...
Svar
11
· Visningar
1 373
S
Hästvård Funderar lite på vad man kan göra, hästen 5 år slår ihop bakfötterna, inte kotorna utan hoven tar ungefär vid ballarna, lite längre...
Svar
7
· Visningar
972
Senast: smultronglass
·
B
Hästvård Jag har min häst på bete uppe i bohuslän, nära där jag bor, i en hage med träd som regnskydd. För tillfället är det 11 grader...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: HarryBarry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka