friska hästar efterlyses

Sv: friska hästar efterlyses

Har ett halvblodssto på 21 år. Vår familj har ägt henne sen hon var tre år. Hon har aldrig varit sjuk eller skadad förutom en vrickning när hon var dräktig och trampade lite fel i hagen... Rider henne regelbundet och hon är pigg som en unghäst och busar och bockar precis lagom mycket så att matte kan sitta kvar!:angel:

Nu de senaste åren har jag masserat henne massor efs jag har utbildat mig till hästmassör och även om hon inte har haft några tydliga problem förut så märker jag skillnad på henne och hon har blivit ännu piggare och gladare så jag hoppas att hon ska hålla länge än "mitt hjärta"!:love:

vad är det för stam på den? :)

för övrigt har jag haft flera kallblodstravare som ALDRIG varit sjuka när jag haft dom. Dom är tåliga pållar dom! :D

Min häst har också alltid varit frisk =) Hela tiden när jag har haft han, plus de andra ägarna. Han har inte ens varit halt. Och nu går han på sommarbete i en sjukt stor hage tillsammans med 8 andra hästar, och bara lever sitt hästliv :)

Min häst har alltid varit frisk! :) "bara" hosta på äldre dar.
23 år nu!

Hej Hopp!

Jag har haft såväl hästar som o princip alltid är friska som sådana som det ofta varit problem med, har under årens lopp ägt sammanlagt sju hästar och äger i dag tre, och litegrann upplever jag det som om de ANTINGEN är friska för det mesta eller som om det krånglar mycket och alltid. Har faktiskt i princip aldrig haft någon mittemellanhäst och ska det ju handla om de friska. Det är f ö dem jag har i dag :):

Häst 1: Korsningsponnysto (arab/nordsvensk), 23 år. Varit i gång i hela sitt liv, jag har ägt henne sedan hon var 4 (min första häst). Har tävlat framgångsrikt t o m LA h/ d o MB ft. Är lätt dammkänslig (reagerar i dålig stallmiljö, annars helt symptomfri) o har haft ett par hovbölder, och en gång en gaffelbandsskada som dock läkte komplikationsfritt. Pigg som skammen, rids fyra dagar i veckan av en grannflicka, vann LD hoppning i söndags. Håll tummarna för att det håller i sig :)!

Häst 2: Hbl val 22 år, som varit i min ägo i 12 år. Numera utlånad på foder som promenadhäst och rids ordentligt 5-6 dagar i veckan, mest ut men även lite dressyr o hoppning hemma. Tidigare gått LA/LA o Lätt Ft med goda res. Hade en mindre skada på djupa böjsenan som 14- åring och amputerade visserligen halva snoppen p g a tumör i våras (snällt försäkringsbolag betalade) , samt hostar om han står i dammig miljö (helt symptomfri i nuvarande stall), men på det stora hela mkt frisk.

Häst 3: Hbl val, 12 år som jag haft i två år. Tävlar dressyr på LA nivå o hopptränar för att det är skoj på 1m nivå ungefär. Peppar, peppar ännu inget konstigt, o inte någon stärre skadebakgrund hos tidigare ägare.

Håll tummarna för att det fortsätter!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
704
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka