Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hittar inte namnet på den fiffiga lilla sak som det stod om i någon Ridsporttidning nyligen, en g rej som man rycker manen med på ett...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Jeeves
·
Hästvård Hittade idag något liknande unghästvårtor framför och kring juvret på mitt halvblod. De verkade klia lite med vara torra och såg ut...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: Fiorano
·
Hästvård Ni som har/haft pållar med pålagring på ett av frambenens strålben. Hur har det gått för dem, vad har ni kunnat använda dem till? Hur...
Svar
2
· Visningar
2 785
Senast: Loffepoff
·
C
Hästvård Hej! Hämtade hem min första egna häst i början av juni och funderade över avmaskning. I och med att det är första hästen så finns det...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Madick
·
S
Hästvård Varför? Varför ska man vara såna jävla idioter och inte lyssna på andra?! Nu när stallets ridskolehästar försvunnit på bete så står...
2
Svar
22
· Visningar
3 011
Senast: martha
·
Hästvård hur upptäcker jag fång första gången? har ett litet russ sto och har blivit lite nojig över att hon ska få fång. hon brukar va en...
Svar
4
· Visningar
1 193
E
Svar
16
· Visningar
1 553
Senast: mellberg
·
Hästvård Hoppas att det blir rätt forum nu, men eftersom min fråga berör hästars välmående så hoppas jag att jag träffade rätt :) Om en häst...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: phie
·
U
Hästvård eftersom jag inte ska vara hemma på ett tag och inte har möjlighet att fixa hovis och sånt..och för att minimera risken för tappskor så...
Svar
10
· Visningar
5 021
Senast: Uddatyp
·
Foder & Strö Hur stor risk finns det att en häst kan bli smittad om det har lyckats komma in en råtta i fodertunnan? Tänkte på råttpest och annat...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: Youmeoh
·
C
Hästvård Har en häst som är svullen på ett bakben och har varit det nu ca en vecka. det har gått ned en aning men inte så mycket som jag vill...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Om en häst har haft inflammation i ett bakknä för ett halvår sen och är fullt återställd, är risken stor att det kommer tillbaka? Eller...
Svar
4
· Visningar
1 367
Hästvård Jag är chockad, fick idag besked om att jag fick nästan all behandling av tildren ersatt av mitt försäkringsbolag. Blev man glad under...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Empalie
·
Hästvård Vad ska jag göra??Oskar har ju fått två omgångar med medicin som ej hjälpt,han hostar fortfarande. Han blev nog lite bättre i början av...
2
Svar
20
· Visningar
2 024
Senast: quse
·
Foder & Strö Japp jag har sökt och inte hittat nåt ordentligt svar. Mitt sto går på bete och får pyttelite kraftfoder förutom gräset. Jag brukar...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: godishanna
·
J
Hästvård Hej Min häst har varit rejält halt i hö fram sen i oktober 2006. Hästen har hos klinik 1 blivit behandlad för kotledsinflammation 4ggr...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: orcide
·
T
Foder & Strö Nån som har haft en häst som blivit selenförgiftad, Vad händer? vilka symtomer?
Svar
5
· Visningar
961
Senast: AnnaKarinA
·
W
Hästvård Det är svårt att beskriva detta men jag ska göra ett försök då jag är lite lätt desperat:confused:!! Min häst är en "överväxt" svensk...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: wolken fee
·
C
Hästvård Tänkte höra med er här som har erfarenhet av erlichia om hur ni behandlat den och hur det har gått med hästarna. Om de blivit bra mm...
Svar
14
· Visningar
1 271
Senast: tello
·
S
Hästvård Om hästen har kotledsinflamation och har blivit behandlad mot det, när ska vetrinären kolla det igen? har hört olika från 2 olika...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: silverblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka