Hosthäst igen...

Sv: Hosthäst igen...

Alger, Carageen är toppen.Hade också en hosthäst som efter alla möjliga medicineringar och behandlingar inte blev bättre,trodde allt var kört när jag läste om alger här på Bukafalos.
Beställde genast hem och började koka..Luktar inte särskilt gott kan tilläggas :) men men, 1 liter kokta alger på morgonen o kvällen i ordinarie fodergiva (gärna med betfor) skulle det vara, och tack och lov så åt hästen.Jag fick hålla på i 4-5 veckor, men sen var han frisk.Hade också en ponny som var lite känslig i rören, hon fick en liten dask med alger hon med och vips så var det bra. Prova !!!!

Liknande trådar

Hästvård Mitt 8-åriga sto har det senaste året haft problem med hosta. Hon har behandlats med antibiotika och slemlösande två gånger. Blev bättre...
Svar
10
· Visningar
1 481
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hästen är ett hbl föl fött 21 april 2013. Behandling har sett ut så här: 9 September: Hembesök, kontroll av lungor och luftvägar. Hör...
Svar
7
· Visningar
1 402
Senast: MaRomer
·
Hästvård Skrev om mitt problem i en äldre tråd, men den hade försvunnit så långt i listan att jag tog med friheten att skapa en ny. Min häst...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 786
Senast: Nafayette
·
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 721
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt