Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Hästvård Jag o min familj ska flytta till en ny hästgård nu i veckan, men det är bara en sak som oroar mej, nämligen det att det står ganska...
Svar
1
· Visningar
1 056
Senast: riekje
·
Hästvård Har en 17-årig islandshäst som sedan några veckor tillbaka varit stel i båda fram och svullen i höger fram då och då. Inte mkt stel och...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: eneleh
·
K
Hästvård Hej håller på att banta min häst. Hon gick på fri tillgång hela vintern tills hovslagaren påpekade hur fet hon var att han även såg att...
Svar
15
· Visningar
2 082
Senast: kbr
·
F
Hästvård Min pålle har blivit lite sommarfett...:angel::angel: Skulle vilja ha lite tipps på sätt man kan träna dom på sånt kan ju vara bra att...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: sofiaspel
·
Hästvård Två av tre hästar i stallet har fått en stenhård svullen mankam. Vad finns det för olika orsaker som kan orsaka detta? Gräsreaktion? Att...
Svar
6
· Visningar
7 370
Senast: Gretha
·
Hästvård Jag köpte en betes reducerare idag av märket Globus. Har sett här på forumet att det är den modellen ni rekomenderar. Jag köpte den...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 157
Senast: axel
·
S
Hästvård Måste man åka in till vetrinärstationen för att dra ut vargtänder eller kan vetrinären göra det på plats?
Svar
16
· Visningar
1 143
Senast: Flizan
·
H
Foder & Strö Min ena häst är lite känslig i magen så jag började ge Foderjäst och i våras när den ena hade lite tråkig päls fick den också. De får...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: susanne
·
Hästvård hej! min häst har gått på bete nu i några veckor och, lättfödd som hon är, så har hon ju blivit hm.., VÄLDIGT rund om maggen, skulle nu...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag har ju en ponny med Cushing. Mot detta äter hon Permax 1 mg / dag. Nu har dom ändrat så 1 mgs tabletterna inte finns längre så...
Svar
12
· Visningar
974
Senast: Sarismatte
·
Hästvård Är så trött på regnet:devil: Alla hagar är ju "dammar" istället för sommarbete:devil: Min häst har fått så mjuka strålar att hon...
Svar
16
· Visningar
1 370
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård Unghästen har tappat 2 skor v fram och h bak, men vi får inte hit någon hovlsgare förän nästa vecka. :crazy: Finns de något man kan...
2
Svar
29
· Visningar
2 011
Senast: mackan
·
Foder & Strö vad ger ni era fång hästar för kraftfoder? Dom som nyss fått ett fångfall och dom som inte haft det på ett tag? Vad ger ni dom när ni...
Svar
15
· Visningar
1 393
Senast: sofiaspel
·
Foder & Strö Nu har höet börjat tryta här och kommer antagligen snart få fodra med enliage/hösilage också för att lunna dryga ut höet. Hyfsat torrt...
Svar
7
· Visningar
1 071
C
Hästvård Har ni några tips att komma med :bow: Mitt sto har aldrig tidigare haft problem men förra sommaren gick hon barfota länge eftersom hon...
Svar
9
· Visningar
1 978
Hästvård En av mina hästar får väldigt lätt skavsår av sadelgjorden, vet inte riktigt vad jag ska hitta på. När hon väl fått ett litet märke...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Ante
·
K
Hästvård Vet att det finns 10000 trådar om fång, men då jag inte hittar det jag söker startar jag upp en ny frågeställning.... Min shettis...
Svar
12
· Visningar
1 112
Senast: Niantrezz
·
Hästvård Min häst har verkligen jättekassa hovar, speciellt fram, av någon anledning. Han tappade båda bakskorna i vintras och gick utan i 2...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: Eqetan
·
S
Foder & Strö En del av mina marker är magert bete. Marken har stått i träda i säkert 40 år innan mina hästar kom dit för några år sen. Hästarna...
Svar
12
· Visningar
4 955
Senast: Niantrezz
·
Hästvård Är det vanligt att stora hästar får fång? Min häst har fått hemska ben. Mjuka som smör typ :p Inte gallor. utan bara mjuka. Varpå...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: whitetrash
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka