Finns de något man kan göra?

Sv: Finns de något man kan göra?

:bow: Juste, de var så jag menade! :)

NEJ NEJ NEJ!! en hov ska ALDRIG vara helt torr! en torr hov spricker!

ehh? har du över huvud taget läst vad tråden handlar om?`den handlar om att bevara en hov tills hovslagaren kommer.
inte mer torrhet i ngra dagar än om hästen gick ute på en vall i 20 graders värme en sommardag. Eller som tgd säger - stått inne i boxen över natten. Om ngt så bildas det fukt mellan silvertejpen och hoven. men för att tejpen ska fästa så måste hoven först vara torr, dvs inte blöt med lera, vatten eller annat.

snälla - LÄS innan du förfasar dig!

tgd - just precis! :D:bow:

Senast ändrad:

tro mig jag läste, och så läste jag att du sa att hoven ska vara torr. INte ett ord om på vilket sätt du menade torr. "hoven måste vara HELT torr".
Låter som du menar HELT torr.

tro mig jag läste, och så läste jag att du sa att hoven ska vara torr. INte ett ord om på vilket sätt du menade torr. "hoven måste vara HELT torr".
Låter som du menar HELT torr.

men snälla du!
JA. Helt torr som i inte blöt av regn eller lera. som den stått på box över natten. Torr som i = inte blöt, så att silvertejp inte släpper. Läs texten i sitt helhetskontext. Jag är inte en idiot! :angel: :mad:

nej jag har inte påstått att du är en idiot. men med tanke på alla unga människor som är på Buke och inte vet bättre , ska man vara noga med sina förklaringar.
Det som betyder en grej för skrivaren kan betyda en helt annan sak för läsaren.

Ursäkta om jag antar att du idiot förklarar mig, även jag är lite äldre och har varit på buke ett tag, och det är mycket vanligt med idiotförklaringar här, så jag blir lite trött när sånt här dyker upp. Ingen annan i tråden har f.ö verkat missförstå mig.

Om jag avsåg det du varnar mig för att förleda folk med, så skulle jag skrivit VAR NOGA MED ATT SUGA UT ALL FUKT ur hoven innan. :D Typ.

Hur menar du i övrigt att någon ung förmåga skulle missförstå, och börja medvetet torka ur sin hästs hovar? Tror de flesta kan läsa saker i sitt helhetskontext, dvs att vi pratar om normal torr på utsidan hov..

mmm "jag vet allt och alla andra kan inget".. vibbar.

Ja, men se till att du klart visar att det ska vara sugrör, annars kan det kvitta :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 132
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka