Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ca 8 cm ovanför knäet 15 cm sårficka, djupt men ej möjligt att sy. Har läkt ok , men är svullet ovanför ej varmt, såret är gult i...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Sonic76
·
Hästvård Nu skulle jag vilja ha lite hjälpa av er bukare! :) Min häst har blivit alldeles full av knuter, vi har pratat med veterinär och dom...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Ponyta
·
R
Foder & Strö Nån mer än vi som inte kunnat slå än för allt regnande? Vad ska man göra? slå ialla fall eller vänta eller blir det inget hösilage...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Maléne
·
Hästvård Gallor är ju ett hett ämne att diskutera i stall. Det lindas, masseras, linimentas och gud vet allt. Det jag blir förvånad över är att...
Svar
1
· Visningar
782
M
Hästvård Min häst får skav av allting :( när jag fick honom hade han rätt mycket över nosryggen så jag köpte "skydd" att sätta under grimman...
Svar
11
· Visningar
1 155
Senast: tello
·
C
Hästvård Idag var han "svullen", eller egentligen inte, men det "hängde" under ögonlocken, eller vad man ska säga, det såg irriterat ut! Jag blev...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Moja
·
T
Hästvård Min häst har haft problem med mugg och rasp från och till men nu senast sen april. Har snart prövat allt och lagt ner fyrsiffrigt belopp...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 018
·
S
Hästvård Det sägs ju att gurkmeja har antiinflamatoriska egenskaper.... Jag vill inte ge i förebyggande syfte utan om olyckan skulle vara framme...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 647
Senast: Helan
·
Z
Hästvård Någon mer som har häst som är öm i hovarna? Min foderhäst är öm i alla fyra hovarna, så när hon tappar en sko så kan man knappt rida...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Elviramax
·
H
Foder & Strö Vi har alltid haft hö men funderar på hösilage. Är det någon som kan något om hur länge man kan vänta att slå eller vet var man kan få...
Svar
4
· Visningar
2 830
Senast: Helge
·
M
Foder & Strö Min häst tränas varje dag åker på tävlingar då och då. Han svettas jätte mkt, hur mkt salt ska man ge han i maten? och ska saltet vara...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: zanzan
·
Hästvård Som rubriken lyder - vad är detta...
Svar
14
· Visningar
6 415
Senast: lillhuss
·
S
Hästvård Har någon erfarenhet av gräsreducerare? Hur fungerar de? Vad tycker hästen? Risk att fastna i träden i hagen om de kliar sig mm...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Triax
·
C
Hästvård finns här någon som har erfarenhet av benhinneinflamation, hur lång tid det tagit innan hästen blivit bra. Och vad har ni gjort för att...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst var på kliniken igår för undersökning av hans ena näsborre som haft ett snor/varflöde under en vecka. Varet luktar även hemskt...
Svar
13
· Visningar
5 967
Senast: skaraborg
·
B
  • Låst
Hästvård Jag har ett litet problem... Mitt varmblod är 10 år.. har iinte blivit så väl om händertagen av sinna förra ägare, men nu har det...
Svar
16
· Visningar
1 119
Senast: renatechampion
·
Hästvård Då min häst inte vill lägga på sig några muskler på ryggen och har tappat i vikt på betet så bestämde jag mej för att ta prover på...
Svar
5
· Visningar
1 065
·
Hästvård Måste bara få skriva av mig lite....Ja då har tydligen turen vänt för mig och min älskade lilla Werner....:cry: Han har ALLTID varit...
2
Svar
25
· Visningar
2 199
Senast: Alemf
·
M
Hästvård Känner mig ganska korkad när jag frågar det här, men jag har faktiskt aldrig vetat :crazy: Men är det någon av er som skulle kunna...
Svar
3
· Visningar
2 170
Senast: Minstril
·
Hästvård På morgonen igår hade mitt fullblod flera stora "bett", mest på magen och flanken. Mellan 5 och 10 cm i diameter, "platta upphöjningar"...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: borienburk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka