T
tello
Sv: Hjälp, jag behöver en mirakelkur!
Tack alla för era svar, jag har antecknat allt, hästen är mycket bättre nu.![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
Tack alla för era svar, jag har antecknat allt, hästen är mycket bättre nu.
![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
min spontana tanke är att det kan vara skabb ..det kan drabba alla hästar och försvinner under vintern för att sen komma tillbaka när det blir fuktigt o varmt igen .Min häst har haft problem med mugg och rasp från och till men nu senast sen april. Har snart prövat allt och lagt ner fyrsiffrigt belopp på vet.! Surfar nu runt och undersöker allt som finns på internet om hudåkommor på häst... Läste b l a på SVA att regnskållor kan även drabba vita ben med krustor och om man tar bort dem så lossar håren i en penselliknande form och efterlämnar en liten krater som blöder och varar. Precis så ser det ut!
Jag har skrivit här om mugg förut och i vintras fick jag faktiskt bort all mugg...när det frös ute.
Vet du något bra, har hört om regnskållor på ben eller har du en teori om varför det inte kan läka ut?
Min stackars häst har så ont![]()