Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst har gått på bete sedan 1:a juni. Han har hållt sig jättefin på betet och tanken var att min plus två till skulle gå i en lite...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: amalia
·
S
Foder & Strö Hur går man egentligen tillväga när man gör en analys? Jag köper ju ett parti hö (rundbal) som jag tycker ser bra ut, ca 10-15 balar...
Svar
4
· Visningar
883
A
Hästvård :) :) Jag skule vilja veta ALLt vad ni gör för att lindra era hästars plåga. Är intresserad av alla sorters behandlingar, från foder...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
14 512
Senast: Nicke
·
Hästvård Vet ngn hur mycket man kan ge till hästen av glucosamin avsedd för människor , varje tablett är 500mg? Tacksam för svar
Svar
2
· Visningar
969
Senast: ankic
·
Hästvård Finns det någon här som har egen el andras erfarenhet av flappskor vid hovbroskförbening? Ensidig eller dubbelsidig hbf? Resultat? Ska...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: Asa_S
·
H
Hästvård http://www.pixbox.se/pic_show_id12429849.html Vad säger ni om denna hov?
2
Svar
20
· Visningar
2 295
Senast: mul
·
Hästvård Hjälp mig nu att komma på vad som är felet med min älskling, att det är musklerna vet jag med vad finns det för sjukdomar? Ska till...
Svar
12
· Visningar
1 946
Senast: Fridolin84
·
Hästvård Har ett till åren kommet vbl-sto med konstaterad artros i ett bakknä. Hon haltar inte annat än vid böjprov, har dock ett något kortare...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Tinen
·
Hästvård Hej! Min lilla kille har börjat klia svansen.. Jag har avmaskat och tvättar svansroten varannan dag med Lactacyd, men han kliar...
Svar
14
· Visningar
1 206
Senast: Skuggabaldur
·
A
Foder & Strö har precis köpt en 3årig hings och undrar över kraftfodret, just nu får han havre och lusern (+mineraltillskott). undrar över billigare...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: Masse
·
J
Hästvård Har kollat runt bland trådarna men ingen har riktigt gett det svar jag vill ha. Vad innebär Kissing Spines? Vad är det som har gjort att...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 415
Senast: Marita73
·
Hästvård Nu är måttet rågat, KASTRERING är ett faktum. Han är det vildaste jag mött i hingstväd (har handskats med en hel del hingstar) och...
2
Svar
22
· Visningar
3 503
Senast: nexxa
·
Hästvård Någon som provat det? Hur fungerar det? Bra/dåligt? Jobbigt/enkelt? Är det pålitligt? Vars kan man köpa det och för hur mycket? Hur...
Svar
6
· Visningar
1 060
S
Hästvård Red ni/rider ni hästen om den har bärrandsröta? MIn hovslagare sa att de kunde ja göra skritta), att det bara var bra att röra på benen...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: bigganl
·
Hästvård Vad är bäst tycker ni? Jag har haft kylgel på min häst som jag masserar in på benen efter varje ridtur, men det börjar ta slut nu så...
Svar
15
· Visningar
3 007
Senast: Olympus
·
B
Hästvård Jag undrar hur gammal ett sto kan vara när det betäcks för första gången? Min kompis har ett fjordingsto som är 19 år. :smirk:Är det...
Svar
13
· Visningar
997
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Tanten stod uppbunden på stallgången för sadling. Hon står och slappnar av. Jag står med ryggen till, hör ett ljud och vänder mig om. Då...
Svar
10
· Visningar
1 544
Senast: kem
·
C
Hästvård Igår morse upptäckte jag en svullnad på ett framben och ett par småsår (hon har antagligen slagit i ngt när hon rullat sig i boxen)...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård En 20-årig valack boende i Taiwan har fått kolik och i samma veva blivit "lam" i frambenen/framdelen. Han fick smärtstillande och dropp...
Svar
9
· Visningar
1 347
Senast: älgen
·
Hästvård Jag undrar vad det kostar att kolla upp hästens munstatus, jag vill inte bara ta ut vet. för raspning utan jag vill göra en ordentlig...
Svar
3
· Visningar
703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka