Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är detta ok. 040626 grundvaccination (equilis pro T) 040804 grundvaccination (equilis pro T) 041220 grundvaccination (equilis pro T)...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: saila
·
  • Låst
Hästvård Jag sliter mitt hår i att försöka begripa vad sjutton som hänt med fbldonnans carpalsenskida. var ju in på ÅB i torsdags, då var gallan...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
12 717
Senast: Boj
·
G
Hästvård Har en häst som har boxvila, får gå ut nån timme om dagen i hagen och luftas om man säger så. Ska i övrigt inte röra på sig för mycket...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: SaraXX
·
Hästvård Jag har nyligen köpt en ettårig hingst. halvblod e santacruz-excall. när skulle ni välja att kastrera? redan i höst eller vänta några...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Piraja
·
Z
Hästvård Jag har inte varit med om något liknande, tyvärr inga bilder - än... Förra året hade den här hästen mugg på alla fyra, men nu har det...
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: zillax89
·
P
Hästvård Finns det något tillförlitligt mot broms. Det finns ju massor med medel mot fästingar, flugor och knott.
Svar
1
· Visningar
1 126
Senast: Gaspardin
·
E
Hästvård Vet inte om detta är rätt forum? Kastrera en äldre hingst ca 7-10 år, travare som förhoppningsvis skall fortsätta att tävla. Man har...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Bubbla
·
Hästvård Igår skulle hovslagaren komma och verka min 3 åring. Han skulle klinikbesiktas och röntgas idag så jag ville ha hovarna fixade innan...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: Tracyblue
·
K
Hästvård Har hästarna på bete nu med högt gräs och de är ute på nätterna. Samtliga har fått mugg, några av dem på alla fyra karleder. Svårt att...
Svar
17
· Visningar
2 013
Senast: tenita
·
Hästvård Hönsmamman är framme igen :cool: Kom till stallet och skulle göra iordning pålle när jag såg detta. Hon är 3 år och travgubben i...
Svar
6
· Visningar
1 008
Hästvård Blir inte riktigt klok på min häst. Hon var plötsligt väldigt halt vf i lördags, höll i sig på söndag men ej feber. Fick tid på klinik...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: HMQ
·
Hästvård Har en häst härhemma som har gräsliga ögon som rinner så man måste tortka "sova" varje morgon ibland är de även lite tjockare och vitt...
Svar
12
· Visningar
11 668
Senast: hermulen
·
S
Hästvård Bråttom! Alla tips välkomnas! Har hört att man kan ha jodopax som flugmedel? Någon som använder det? Funkar det? Annars vill jag...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Pepinos matte
·
Hästvård Pratade i morse med ett par i 60-årsåaldern som nu har sin TREDJE nordsvensk som fått fång!! På raken! De två första fick de avliva...
Svar
11
· Visningar
1 161
Senast: Iris71
·
Hästvård Min häst kan inte gå, han stödjer på höger bak, men motvilligt. Har haft ute vet som inte hittade något och en annan kille som trodde...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: flurrizen
·
G
Hästvård Finns det något som liknar apotekets zinkaband som säljs nu? Var in på apoteket förra veckan och då sa de att zinkabanden utgått...
Svar
12
· Visningar
1 977
Senast: JohannaB
·
L
Hästvård Ja, ni hör på rubriken :p. Vill tunna ur en del av manen (och få manen kortare) på min ponny (hans man blir tjockare en bit ner på...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: tello
·
S
Hästvård Hittade ingen riktigt passande tråd, så jag lägger "frågan" här ;) Ponnyn min har haft problem med höger galopp rätt väldigt lång tid...
2
Svar
27
· Visningar
2 766
F
Hästvård Min ponny har fått ett sår på typ ena bakknät. Har inte vatt hemma på ngra dar, å passarna har inte sett det. Men de är juh inte helt...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Faffner
·
C
Hästvård Nej det Kliar inte. Så det känns som om skabb är uteslutet. Vet. inget påpekat om skabb. Det är typ Skorv, inte i karleden, utan...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025