Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Någon som har några snabba och effektiva ideér på vad jag ska göra med min häst! Hon fick ett sår strax ovanför ena näsborren härom...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: boatjonna
·
Hästvård Min häst skadade sig i hagen i ena ögat. Vet tillkallades och konstaterade att ca 1/3 av hornhinnan är skadad. Behandlas efter...
Svar
9
· Visningar
3 671
Senast: flashlight
·
G
Hästvård Hej! Min häst har inte blivit verkad på ca 6 veckor och hennes hovar växer jättesnabbt nu på sommaren. Jag har försökt att hitta en...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Gaalopp
·
Foder & Strö Har ett fullblod som jag alltid har gett vanligt hö, dock önskar bonden i nya stallet att jag ska ge honom hösölage istället- för att...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Är det någon som har bra tips på hur man får bort lymfangit? Min häst har haft det 3 gånger. Första gången för 7 år sen, då på 3 ben...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: liden
·
Hästvård Hästen har lyckats slita av sig halva bakskon, den enda hovslagaren häromkring har överfullt med jobb, så han hinner kanske inte åka...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Youmeoh
·
F
Hästvård Min pålle har blivit lite sommarfett... Skulle vilja ha lite tipps på sätt man kan träna dom på sånt kan ju vara bra att veta annars...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Fregancya
·
C
Hästvård Min häst har fått en hård knöl precis bredvid ryggraden. Detta har´'inträffat' kanske 8cm från manken. Någon anledning vad som kan...
Svar
9
· Visningar
1 190
Senast: Messy
·
Hästvård Min häst har fått någon form av utslag på buken men jag har ingen aning om vad det kan vara. Funderar på ringorm men när man läser om...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: mumlan81
·
B
Foder & Strö Här i göteborg har det regnat mkt så det har inte blivit så mkt slaget än,stallets vallar är inte slagna än...vad jag undrar är behöver...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: DavidS
·
Hästvård Skulle behöva veta vad ni tror att min kille väger. Han är tinker/nordsvensk travare 150 cm men har ganska lång rygg. Bild finns på...
Svar
15
· Visningar
5 507
Senast: Soffan74
·
I
Hästvård Hej, igår kväll så var jag ute på en ridtur tillsammans med en kompis. Och när vi travade så blev min häst rädd för någonting och...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: kisse
·
Foder & Strö Har en åringshingst (fullblod) född i slutet av juni -06. Han går på bete och är väldigt tunn o tufsig i pälsen. I vintras fick han...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: kisse
·
Foder & Strö min häst brukar stå lös i stallgången, så här om dan drog hon mot höpåsarna, jag blev arg, men istället för att knycka hö så sträckte...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Messy
·
Hästvård Vad tror ni att detta är? Dag 1 Ca en vecka senare: Har ringt vet.
Svar
16
· Visningar
4 478
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Hästvård Alla bilder är tagna på väster bakhov. Vad ser ni på dessa bilder? Behöver jag komplimera med andra bilder? Exvis. där man ser med av...
20 21 22
Svar
428
· Visningar
56 490
Senast: Boj
·
L
Hästvård Hejsan. Min häst har lyckats med något. Blir så ledsen på honom, när jag slöjde rent såret så va det nästan så jag själv började gråta...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 434
Senast: annso80
·
G
Hästvård Eftersom min häst skurit upp benet för 8 dagar sedan så har ju en helt ny värld av anitbakteriella salvor och kompresser tagit ny plats...
Svar
3
· Visningar
11 047
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Mitt sto är ju konstaterat dräktig nu, men hon är på dygn 19 nu så imorgon går hon ju in i den känsliga perioden. Hon har innan hon...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: HelenaHandberg
·
S
Hästvård Hej Min häst har kliat sig mot träd eller nånting så hon är full av kåda:eek:.. GAAH. Hur F*n Får man bort det? Sorry om ni tkr att...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: sara-izzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10