Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hej vad har ni för strö, till er/era hästar, vi har kornhalm till alla, och bädd på vintern oh tycker de funkar jätte bra, de ligger...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: loch
·
D
Hästvård tänkte bara säga att om era hästar hostar, slemmar och snorar så kan de vara astma, min häst började för ett tag sen så fick vi reda på...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: Skuggabaldur
·
Hästvård Har sett på flera ställen på Buke och i annonser en term som är "fångkänning". Hur yttrar sig det? Köpte en supertrevlig islänning...
Svar
8
· Visningar
5 375
S
Hästvård Nu har jag bara skor fram och det funkade jättebra i början, han ömmade ingenting. Men nu efter nåra veckor har han börjat ömma! Det är...
Svar
13
· Visningar
1 030
Senast: Sofajjah
·
L
Foder & Strö jag tänkte börja fodra min häst med betfor och lucern (bland annat) i det nya stallet jag ska flytta till. Hästarna fodras morgon...
Svar
16
· Visningar
8 427
Senast: jenny82
·
Foder & Strö Hur räknar man ut hur många kg av ett hö som hästen behöver för att få i sig tillräckligt med TS? Vet att det finns ett sätt man räknar...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Till hösten när det är dags att ställa in min häst på lösdriften igen från att ha gått på bete under sommaren funderar jag på det här...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: Djurjouren
·
A
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd... Vet inte om min vet. kan hjälpa mig fullt ut. Jag har haft min hopphäst (7 år) i ca 1 år...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: Arsozah
·
Foder & Strö Jag undrar om det finns något hyfsat entydigt svar på hur mycket gräs en normalstor säg halvblodshäst får i sig per timme?
Svar
16
· Visningar
4 014
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Ni som använder Switch på era pållar....... Undrar ifall ni bara har detta medel emot knott, eller använder ni annat flug/smörjmedel...
2
Svar
28
· Visningar
4 433
Senast: sanna____
·
M
Hästvård Mitt arabsto har blivi lite svullen i ena framknäet.Longerade henne för o se om hon haltade.Visade ingen hälta alls.Är det någon fara o...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: tenesie
·
Foder & Strö Här kommer lite funderingar om saltsten och mineraler. Man tycker ju att det är sånt som man borde kunna vid det här laget, men men...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Totola
·
Hästvård Hon ska äta oral pasta 2 ggr/dag i 10 dagar. Dom två första gångerna gick det att få in "sprutan" i munggipan på henne och trycka till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 307
Senast: Emilieblues
·
Hästvård Vad heter det där man kan ge (i pulverform) vid fång och kolik som ska vara mt mag&tarm störningar. Inte vanlig mag&tarm från krafft...
Svar
4
· Visningar
1 354
M
Hästvård Tog nyss in hästarna från hagen och såg då att en av mina hästar hade små "pluppar" i hela ansiktet och på halsen, mest på vänstra sidan...
Svar
12
· Visningar
2 602
Senast: Willebillebus
·
Hästvård För många år sedan köpte jag en plastflaska med medicinsk tjära (tror det var på Lantmännen) på rekommendation av veterinär för...
Svar
4
· Visningar
3 562
Senast: Boj
·
K
Hästvård Jag har en häst på foder under sommaren, i förrgår var jag och red då han plötsligt börjar halta, jag hoppar av och går hem igen och så...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 419
Senast: Krulidut
·
D
Hästvård Jag skulle behöva lite hjälp med argument inför en eventuell argumentation. Det gäller en liten ponny som snubblar konstant vid ridning...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: 4028
·
Hästvård Till hösten ska vi ströa med halm, och vi ska även ha spån under för att det inte ska bli så blött. Har då hört att man även kan ha kalk...
Svar
10
· Visningar
1 385
Senast: hillevie
·
B
Hästvård Någon som vet om det finns någon socatyl-liknande salva att köpa receptfritt? Eller annan salva som verkar uttorkande och vårdande i...
Svar
7
· Visningar
2 327
Senast: tenesie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10