Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Vi har en katastrof till hage i år och har ingen möjlighet att själva bestämma över om den ska plöjas upp eller putsas tyvärr. Den är...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: sawwe
·
S
Hästvård hej min häst har fått en sårskada och har nu boxvila, han får inte gå ut eftersom flugorna sätter sig direkt i såret och det går inte...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: Bellina
·
M
Hästvård Min ponny som jag köpte i april. Har hostat kanske 1 gång (inte varje ridtur) när man börjar trava. ( har han även gjort hos dom förra...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Okeanos
·
M
Hästvård vet ej om jag skriver detta på rätt ställe nu men.. vill iaf veta mer om hur det går till när en häst blir utdömd och vad det innebär...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Linda.B
·
Hästvård Hej! Jag har ägt min häst i 8 år och vi har de senaste 2 åren inte kommit riktigt överens och jag skulle nu vilja gå till botten med...
Svar
16
· Visningar
1 339
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hur ska man kunna ha en häst som går i ensamen i hagen, få fri tillgång till grovfoder om ensilage/hösilage så snabbt blir dåligt...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag tänkte till nästa år flytta hästen till en hage som är på min tomt. Problemet är att den är igenvuxen, det har aldrig gått några...
Svar
19
· Visningar
2 537
Foder & Strö Fungerar det? Hittade en gammal tråd där det nämns. Men också att det kan förvärra solexem. Min häst är särkelse och sockerkänslig...
Svar
19
· Visningar
4 831
Senast: viola66
·
N
Hästvård I stallet där min häst står finns en 31-årig valack. De senaste åren har han behållit vinterpälsen på året om, trots B-vitaminsprutor...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Vad är det för sorts massa som hovis använder att plasta och laga trasiga hovar med för att kunna slå i söm? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 445
Senast: EmelieR
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av kvarka, hur länge fick era hästar vila efter sjukdomen? Min häst hade bölder, inga andra symptom. Nu har det...
Svar
1
· Visningar
1 059
Hästvård Är det "ok" att klippa en häst som går ute dygnet runt nu, eller ska man vänta tills dom kommer in på nätterna? Min ser just nu ut som...
Svar
14
· Visningar
822
Senast: Egonson
·
S
Hästvård visste inte var ja skulle lägga den här tråden :angel: men iaf så ska ja flytta min pålla till lösdrift i höst och frågan är hur ERA...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Beppo
·
S
Foder & Strö Om man gjort analys och det visar sig att höt är proteinfattigt, vad ger man bäst för tillskott då? Soya? Om det visar sig ha låga...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: Natasja
·
Z
Hästvård Vad är de för fel då hästen spottar ut bollar av höet? :confused: Hästen är rätt mager me, och lite elak! (Inte min häst!) Den får...
Svar
15
· Visningar
10 718
Senast: norpan
·
M
Foder & Strö Jag ger min häst alger. För att kunna ge det måste jag blöta upp dom och ge tillsammas med något annat. Vad kan jag blanda det med? Han...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Strajder
·
B
Foder & Strö Hej! Min häst är skadad och har varit det i nu drygt 7 månader. Han står ¨på Hö, lucern och kraft Rehab plus lite vitaminer´. Men...
Svar
3
· Visningar
1 742
Senast: Baroya
·
Foder & Strö Jag har förnärvarande en hingst på 1 år och 2 månader som jag funderar över foderstaten nu inför hösten. Han ÄLSKAR Fibergin och fodras...
Svar
4
· Visningar
671
Senast: nexxa
·
S
Hästvård Kan en häst som står i ett vanligt, välventilerat stall utveckla hosta av att man nån gång (vid soligt väder - inte jätteofta med andra...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: Skuggabaldur
·
Foder & Strö Sitter och räknar foderstat nu när analysen kommit. Det är ett kanonhö med en kvot på 6.5 så det bör räcka med att ge hösilage. MEN...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka