Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har i några år trott att pållen haft knott allergi, men nu tror jag att hon har gräsallergi. Det börjar vid den här tiden, och för ca 4...
Svar
6
· Visningar
1 509
Senast: Golden Eagle
·
G
Foder & Strö Heej! Jag vet att det finns tidigare inlägg om detta och jag har nog läst igenom dom allihop. Men jag vill höra en liten sammanfattning...
Svar
9
· Visningar
820
Senast: Prestige_
·
N
Foder & Strö Är det någon som vet om det finns några nackdelar med det? Och om man har gett det ett tag ska man trappa ner el bara sluta? Funderar på...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Egonson
·
R
Foder & Strö har ni någon koll på årets höpriser då det antagligen kommer att bli dåligt med hö:crazy: Grannen fick göra sig av med 700 balar pga...
Svar
8
· Visningar
1 601
·
Foder & Strö Hej!! Har fått lära mig att man inte ska fodra direkt med det nya höet, utan vänta minst sex till åtta veckor, tills torkningsprocessen...
Svar
9
· Visningar
5 729
·
C
Hästvård Ni som har hästar som blivit operade för griffelbensfraktur, har dom varit halta ett tag efter operation? Hur långt tid har det tagit...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: caspar
·
Hästvård Hejsan jag undrar min kompis häst som jag tar hand om nu när hon är bortrest har fått flugg ägg från början av halsen ned till bringan...
Svar
6
· Visningar
1 622
Hästvård Jag sitter å funderar på hur jag ska göra i höst/vinter.:confused: klippning eller täcke på hela tiden???? varmblods sto på tre år...
2
Svar
21
· Visningar
1 659
Senast: mysko
·
S
Hästvård Jag har skrivit en tråd förut om när mitt newforestponnysto hade svullna spenar. ena spenen större en den andra. Hon har haft det sedan...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: soffii
·
M
Hästvård Hästen har haft ett sår i tre veckor. Jag har haft kompress och vetflex på det, alltså lindat benet. Vet var ute och hon fick pencillin...
Svar
3
· Visningar
2 564
Senast: Charlotte
·
Foder & Strö Jag fick ett tips av en bukare att Fiberplex är bra för att stabilisera lite smålösa magar. Läste på burken och det lät jättebra!Grejen...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Kaki
·
Hästvård Okej, jag behöver akut hjälp å en kompis vägnar. Hon har haft sin travare, starthäst, utlånad på foder en period och idag när han kom...
2
Svar
20
· Visningar
1 918
Senast: Riley
·
B
Hästvård Jaha, då var det dags för klinik besök. Hästen har känts konstig vid ridning ett bra tag, han kändes orolig i munnen och jag tog honnom...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: BancoB
·
S
Hästvård Min ena häst fick fång för första gången för 17 dagar sen. Sen dess har han haft boxvila dygnet runt. Igår var vi och röntgade honom och...
Svar
14
· Visningar
4 050
Senast: seifur1
·
M
Foder & Strö Hae nyligen skaffat häst, är som en nybörjare igen med mycket, speciellt detta med hö/hösilage TS o allt vad det är.Så en fråga...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hästarna käkar av silten på stallplan (lera, nästan som sand), trots att de har tillgång till saltsten, får mineraler i fodret, samt får...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Criks Pacific
·
A
Hästvård Min foderhäst har överben på båda fram. Hon är en varmblodstravare och har sprungit på travet. Ägaren sa att det inte skulle vara...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: Zandrah
·
S
Hästvård jag var å kollade på ett litet föl igår som ja gärna vill köpa. hon hade ett ganska stort sår på ena frambenet som hon hade fått av att...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: hillevie
·
K
Hästvård Har en häst med torra spruckna hovar. Har härt att Keratex har bra preparat för att behandla detta. Är det någon som vet om det finns...
Svar
1
· Visningar
1 011
·
C
Hästvård min häst har fått ngt som ser ut som mugg men ändå inte.. om jag ska förklara det lätt så ser det mer ut som blisterskorpor. men jag har...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: caroline_star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka