Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Vad betyder det? har aldrig fattat det:confused:
Svar
3
· Visningar
3 071
Senast: Immer
·
M
Hästvård Hej För 17 dagar sedan upptäckte jag att hästen andades kraftigt med buken och kallade på vetrinär. Han skrev att det var kvickdrags...
Svar
16
· Visningar
8 777
Senast: Mammamy
·
S
Foder & Strö De flesta jag vet ger hästarna färdigblandade mineraler. Hur ska man veta vad hästen egentligen behöver? Höanalys? Om man gör analys o...
Svar
12
· Visningar
1 225
Senast: _86a_
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av att stalla in hästen efter att den har gått på lösdrift några år? Något speciellt man ska tänka på...
Svar
18
· Visningar
2 731
Senast: Myzan87
·
C
Hästvård Någon som vill sätta in olika bilder på Överben kanske även gallor och harhas? :love: :crazy:
Svar
1
· Visningar
720
Senast: CarolineNSV
·
Foder & Strö Vilka örter sägs det hjälpa mot hosta för hästen? Har chans att få ett gäng örter men skulle vilja veta vad de heter. Om ni känner till...
Svar
12
· Visningar
1 057
Senast: springsten
·
Foder & Strö OM en häst i dag får ett dyrt fullfoder som innehåller 15% olja. Kan man då om man skulle byta foder helt enkelt lägga till 1,5 dl olja...
Svar
4
· Visningar
742
Hästvård är det normalt att hästen fäller päls såhär års? vad beror detta på?
2
Svar
21
· Visningar
1 710
Senast: Smack
·
Foder & Strö Gör de det? Behövs då saltsten oxå? Har hört olika bud... Har haft slickebalja men min ena häst gillar att vandalisera den o...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: tinafinis
·
M
Hästvård finns trådar om detta fast jag har aldrig fått svar på de jag vill veta. bara en massa annat. har haft min häst i ca 3 månader nu. han e...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: MaalinB
·
Hästvård Fick en chock när jag hämtade min häst i hagen innan. Det såg ut som hon gått en boxningsrond eller nåt, hennes ena öga var...
2
Svar
22
· Visningar
3 859
Senast: LuckyBoy
·
Hästvård Är det någon som har varit med om att hästen har fått skador av vaccination eller hört talas om ifall det är vanligt? En delägare i en...
Svar
2
· Visningar
628
Foder & Strö Var vänliga o besvara dessa höfrågor: 1. Vad ger ni för ert hö per kg? 2. Vilka månader räknar ni med att ge full ranson varje dag...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: Empalie
·
C
Hästvård Nu överväger jag att min nya häst har fått överben V.B UTsida. precis nedanför hasen, sidan. Är det farligt ställe? Jag kan inte tro...
Svar
5
· Visningar
1 232
Senast: CarolineNSV
·
Hästvård Hej alla hästköparbukisar ! Nu undrar jag hur ni bär er åt när ni ska köpa häst! Jag är nyfiken på hur ni tittar på själva hästen när...
Svar
10
· Visningar
1 939
Senast: Kookaburra
·
Hästvård Kan hästen få reaktion som värme i hoven direkt efter skoning, utan att det betyder något? Puls I kotan? Tänkte om det KAN ha samband...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Vad är ögonmask för sorts mask? Vilka avmaskningsmedel används mot den? Är den ovanlig?
Svar
10
· Visningar
3 933
C
Hästvård Kan Överben gå bort? Eller vad menas med aktivt överben? Hur kan man behandla överben? Kan man rida, eller när kan man rida? Ge mig...
Svar
2
· Visningar
1 439
Senast: Sara87
·
C
Hästvård Hej, jag har hittat en häst som jag vill köpa men jag blir lite skraj när man läser allt som skrivs om rasp!!! Hon har vita ben och...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Loffepoff
·
L
Hästvård Idag när jag red så upptäckte jag en sak. Min häst hade gått jätte bra i fin form och vi hade ridit i c:a 30-35 min. Hon går i fin form...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: Loffepoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka