Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Mitt haflinger sto har som typ bölder vid svansen men bara på ena sidan. Den första fick hon isomras och sen har de kommit några till...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: cindy89
·
F
Foder & Strö Hej! Jag undrar om ngn vill ge mig ett råd om hur jag bäst skyddar småbalshö som ska lagras på ett beronggolv? Bäst vore såklart ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 118
Senast: Flash
·
K
Hästvård hur behandlar du ett sår som sitter på hasen på yttersidan dvs. inte på hasen utan på yttersidan på benet. det är inte djupt utan mer en...
Svar
9
· Visningar
871
Senast: Totola
·
A
Hästvård Hejsan! Tänkte fråga hur ni gör med regntäcke nu när det regnar var eviga dag. Har ni regntäcke på era hästar eller stallar ni in...
2
Svar
24
· Visningar
1 727
Hästvård När man ska göra om "grunden" vad är kortast resp. längsta tiden som är tillåten mellan första och andra sprutan. Kortaste har jag för...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: pomelo
·
L
Hästvård Hej! Finns det någon som vet hur man blandar äppelcinervinäger för att hästarna ska slippa bromsen!! Använde det förr på mina hästar men...
Svar
7
· Visningar
2 747
Senast: lizzie
·
P
Hästvård Min medryttarpålle har jag börjat märka vinklar ut höger bak.. Alltid. När han står i gången är det högra bakbenet alltid vinklat...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: ghost
·
S
Foder & Strö Tänkte kolla om någon har bra tips på bra foder. Fick hem min häst nu i sommras så han har ju bara gått på bete. Så tänkte spana lite nu...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej, Jag har ett 9-årigt sto som har väldigt oregelbunden och konstig brunst. Så fort hon känner doften av en annan häst så skriker...
Svar
10
· Visningar
1 213
Senast: thorelicia
·
E
Hästvård I nuvarande tappsko-tider funderar jag allvarligt på att åka och köpa ett par barfotaboots i dag. Men så funderar jag också på att går...
2
Svar
27
· Visningar
5 058
Senast: Egonson
·
D
Foder & Strö min eq vill at jag ska ge c vitamin och magnsium tillskott. ska beställa från horze tänkte jag och på cvitaminen står dte hur mkt man...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: thorelicia
·
V
Hästvård Nu har jag länge funderat över detta. Har nu sett några hästar, som varit något innåt-tåade på sista tiden. Jag har av ren nyfikenhet...
2
Svar
32
· Visningar
5 634
Senast: _vizzla_
·
Hästvård Har idag funderat lite över min ettåring, han har ett längre tag sett lite trist ut i sitt rörelsemönster, stel och inte så...
2
Svar
30
· Visningar
3 868
Senast: Eastwick
·
S
Hästvård Kom gärna med tips på behandling och bandage. Så svårt att få det att läka så här års, antingen är det regnblött eller så är det...
Svar
15
· Visningar
4 971
Senast: scesar
·
Hästvård Pållen fick et sår på utsidan av höger framknä. Måste varit under förra onsdagen eller torsdagsmorgonen. På torsdagskvällen var hon...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: orion_x
·
S
Hästvård Någon som har hört talas om en växt som förr kallades för rävrumpa som ska vara giftig. Vi har sådana i hagen dom är gröna spretiga o...
Svar
13
· Visningar
11 930
Senast: Helan
·
E
Hästvård Min lille pålle är nästan alltid snuvig efter ridtur. Lite vitt/genomdkinligt snor som slutar efter ett tag och kommer bar efter ridtur...
Svar
6
· Visningar
4 317
Senast: LisaPL
·
P
Hästvård Jag vet bara om ett par giftiga växter man ska undvika att hästarna äter från, smörblommor, ormbunkar och åkerfräken.. Men det finns...
Svar
5
· Visningar
5 756
Senast: Preed
·
Hästvård Ska med killen till kliniken i morgon , han har stått ca 4 veckor nu (ef. att skötaren red vårdslöst på honom i midsommras) vi befarade...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: ankic
·
B
Hästvård Hur hade ni andra gjort? Skickade in "kolla masken" innan sommarbetet och då hade hästen inga maskar överhuvudtaget:p nu under sommaren...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka