Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, Vad har ni för erfarenhet av öm stråle och svullen sena? Kan det vara stengalla? Hur lång tid kan det ta innan det blir bra? Vad...
Svar
2
· Visningar
1 343
Senast: Anna Lilja
·
G
Hästvård Hallu alla! Nu är det så att jag har haft lite problem med gallor på 2 av mina hästar, den ena har haft det i över ett år o den andra...
2
Svar
25
· Visningar
2 146
Senast: Zandrah
·
F
Foder & Strö Vad e detta?
Svar
6
· Visningar
817
Senast: Fjanton
·
G
Hästvård Finns det nån som kör med Minesyl på era hästar? det är en homeopat produkt! Man kan även ha det på hundar så jag köpte en hink. Medlet...
Svar
2
· Visningar
4 982
Senast: Jezzie
·
L
Foder & Strö har möjlighet att få ta hö på mkt gamla vallar men det är välldigt mkt älggräs på dom o då menar jag mkt, jag vet att man kan anv...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: loppo
·
Hästvård Jag har sammanställt en liten enkät till er med barfota hästar. Det vore intressant att se era svar, vilken verkningsmetod ni använder...
2
Svar
36
· Visningar
2 845
Senast: busigdemon
·
Hästvård Jag skrev en tråd för ett par veckor sen om att min häst hade lymfangit. Hennes svullnad har fortfarand einte lagt sig helt. Men efter...
Svar
3
· Visningar
629
Senast: barajag...
·
Foder & Strö Jag funderar på att börja ge min dressyrhäst ett foder för att få mer uthållighet - alltså jag vill inte ha mer ren energi som hon får...
2
Svar
35
· Visningar
2 611
Senast: nexxa
·
Hästvård Särskilt foder? Speciell omvårdnad i form av kylning, linimentering eller något annat som kanske kan hjälpa? Har givetivs skydd runt om...
Svar
12
· Visningar
2 634
Senast: ZOFUS
·
W
Foder & Strö har fång inte motioneras hosthäst på gränsen till mager inte har en muskel på kroppen för att få tillbaka hästen till ett gott...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: Boj
·
H
Foder & Strö Någon som brukar använda sig av denna metod (saltning) när ni lagrar erat hö? Fungerar det bra, håller sig höet fräscht hela vintern...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Bismark
·
S
Hästvård Hej! Har en varmblodspojke som tuggar konstant när man rider! Han börjar tugga från det att man tränsar honom, och slutar när man har...
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: grace1
·
Hästvård En av mina hästar (valacken) är en "stor gnagare" på träinredningen i boxen :mad:... Så jag undrar om någon av er har "recept" på något...
Svar
13
· Visningar
2 344
Senast: grace1
·
Hästvård Jag läste för en tid sedan här på forumet om en tjej vars häst hade fång. Hon hade lagt märke till att vid fånganfallet blev hästens...
Svar
16
· Visningar
3 360
Senast: Colombia_Girl
·
F
Hästvård Hej! Ja har en ardenner på ca 850 kg. Om man sedan räknar ut vad den ska ha och äta så blir det ju 1,2 * 8,5 = ca 10 kg hö. Ska...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Fidelli
·
Foder & Strö Ni som skriver att ni ger era hästar olja, vad är det för olja ni ger då? Vanlig majsolja som vi människor använder i vår matlagning...
Svar
16
· Visningar
1 083
Senast: tenesie
·
K
Foder & Strö Hej! Ja...av olika anledningar har vi fått torkad johannesört spritt över en relativt stor yta av beteshagen, kanske 0,5-1 Ha. Vallen...
Svar
18
· Visningar
7 184
Hästvård Har sökt runt lite bland gamla exemtrådar men hittar inte riktigt de svar jag är ute efter. Behandlar just nu min lilla shettis med...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Limaha
·
W
Hästvård Pålle har kraftig bärrandsröta på utsidan båda fram. Går det att sko när det knappt finns nåt att spika i?Han funkar bra barfota annars...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Egonson
·
Hästvård Nån som vet ungefär hur fort en man växer? Unghästen har blivit knottbiten,och kliat upp manen så det är seom en boll i mitten,vart...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka